söndag 25 oktober 2009

VINTERTID.

Jaha, då har man fått ställa om klockan igen. Jag tycker att det är lika besvärligt varje gång. Ja, det är besvärligt att ställa väckarklockan på 3. Vakna och sedan ställa om den en timma. Och sedan ska man försöka att somna om också. Va, gör inte alla så ? På hösten vaknar man sedan alldeles för tidigt ( fråga Jeanette ) och på våren har man ett elände att vakna till. Ja, det sitter i i flera dar. Men nu är vi i alla fall där. Förra året kom första snön den 30:de okt. ( Säj inte emot mig. jag skriver dagbok ) Hoppas att den dröjer lite längre i år, eller inte kommer alls. Lite kan det väl få komma, för det blir ju så vackert och ljust då, men inte på gator , vägar och på min infart. Problemet för mig är att jag inte klarar av att skotta och det problemet har jag inte löst än inför den här säsongen. Men jag får väl hamstra varor och bara sitta inne och mysa om jag skulle bli insnöad. Det gick ju förr i tiden ute på landsbygden, så varför inte idag.
Den här veckan är det dags att ta influensasprutan, för jag hör till riskgruppen. Hur ska man göra? 1: Vågar inte låta bli, för då kanske man får svinis. 2: Vågar inte ta den, för man kanske blir sjuk efteråt. 3: Har ett ansvar inför andra människor, för man kan smitta om man inte tar den. Det blev 2-1 för att ta sprutan, så det får väl bli så då. Tack för att ni var bollplank.
Har det hänt något i helgen ?
Den här helgen har inte Berth varit hemma, för han är förkyld. Han tyckte det var onödigt att åka hem och smitta ner mig, som har en benägenhet att få förkylningsastma, med ibland ambulansfärd som följd. Omtänksamt av honom. Hoppas han kryar på sig snabbt.
För övrigt har jag bakat 2 sorters kakor och tömt tvättunnan. Det går åt så lite kakor numera, när inte kakmonstret ( kärleksfullt ) är hemma i veckorna. Men nu var de faktiskt slut och det är skönt att ha lite i frysen, om det dyker upp kaffegäster.
Igår kväll hade jag myskväll med oljebad och myskläder hela kvällen. Sedan kröp jag ner i sängen med nytvättade lakan. Det är ljuvligt, att lite slö efter badet, krypa ner i sängen med doften av nytvättade lakan. allra helst om de har torkat utomhus. En god bok därtill, sedan är livet fullkomligt. Nästan i alla fall.

Och nu. En ny vecka med det vanliga vardagslunket. Och jag börjar som vanligt med vattengympa. Längtar redan!!!!

Ha en bra vecka alla !!!!







7 kommentarer:

  1. Vill bara tala om innan nån annan gör det att du är lite tokig........
    O vad menar du med att berätta för världen att jag går upp vid 7 i tron om att klockan är 8 för..eller nåt..fick en bra binge gjort iaf..love you...

    SvaraRadera
  2. PS: I LOVE YOU TOOOOOO !!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Skratt.. men kära kille var så smart så att han ändrade sina mobiler (klockan alltså) duktig han.. Men han glömde väckarklockan.. Så vid tjugo över 7 i morse flög han upp i tron på att han hade försovit sig.. men vad fel han hade.. klockan var ju bara tjugo över 6.. fniss.. men han kom ju upp i alla fall.. Ha en bra kväll..

    SvaraRadera
  4. Han fick lite tid över då. Fniss!Jag tror att du är Jenny L. Lite besvårligt det här, eftersom Jeanettes syster också heter Jenny, med samma stavning, men Persson. Snälla,kan du inte skriva Jenny L. så jag inte gör bort mig.

    SvaraRadera
  5. skratt.. Jag kan skriva J kort och gott.. ler.. Kram J .. Alltså Jenny Persson

    SvaraRadera