måndag 26 oktober 2009

SOL !!

Äntligen tittade solen fram idag. Så härligt !! Förut har det bara varit grått, grått, grått. När jag åkte hem från V-by idag, så upptäckte jag plötsligt alla höstfärger igen i solljuset. Gult, brunt, orange, grönt och rött i olika nyanser. Det är så vackert. Bäst att passa på att njuta, innan alla löv faller av.
Jag har haft lite tur idag. Var och provade ut nya glas, som jag behöver nu efter starroperationen. Men behöver bara byta på det opererade ögat. Skönt. För bara ett glas kostar 3500:- Inte klokt så dyrt det blir för oss som har synfel. Orättvist !! Kunde ha använt pengarna till något onyttigt och roligt istället. Det kommer att bli en lång vecka innan jag får det nya glaset och kan se fullt ut igen och slippa huvudvärken.
Hoppas solen skiner i morgon också, för man blir lite gladare då.

3 kommentarer:

  1. Längtar tills du kommer..har köpt en kakmix som jag ska prova...hallonsockerkaka eller nåt...mumma..kanske..

    SvaraRadera
  2. Vet inte om jag törs att åka direkt efter sprutan.Tänk om jag blir dålig på vägen.

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det härligt med lite sol som värmer. Men jag längtar lite tills det kommer lite snö med, kan förstå dig men det blir ju såå vackert när det ligger ett vitt snötäcke på marken.
    Kram Josefin

    SvaraRadera