måndag 19 oktober 2009

Samtal med mig själv.

Det var mååånnndddaaag morgon och mitt huvud var så tungt. Kanske för att jag måste gå upp mycket tidigare då än andra dagar, för att hinna in till V-by och vattengympan. Så jag samtalade med mig själv, att sängen är inte skön, att jag sovit så många timmar att jag inte borde vara trött och tänk så skönt det blir när du äntligen kommer fram. Så till slut fick latmasken vika undan för mina argument och jag kom iväg. Och det är verkligen skönt när man väl kommer ner i bassängen. 34 grader varmt ! Helt ljuvligt !!!! Det bästa på hela veckan. Efter att unnat sig att njuta och må bra en stund, så är det dags för en timmas vattengympa.Och det är helt underbart skönt det också, men efteråt blir man tyvärr så slö och trött. Sedan var jag och beställde tid för en synundersökning. Nästa vecka har det äntligen gått tillräckligt lång tid efter starroperationen, så att det är ide att byta glas. Det är lite jobbigt nu, med suddig syn på ett öga, och jag vill inte gärna köra bil på kvällarna. Ma och jag var sedan och köpte gravlykta och krans till pa:s grav. Allt var bortrensat där och såg så tråkigt ut, så vi tjuvstartar lite innan Allahelgonadagen. Ma hade lite annat inbokat på em. Så jag får hämta upp henne i morgon igen, så vi får sätta allt på plats.
Ikväll blir de visst väldigt tidigt mörkt. Men det är väl för att det är så mulet. Jag gillar ju inte höst och vinter, så ni kommer att få höra mycken klagan några månader.Sedan när solen tittar fram på vårkanten och värmer så skönt med sina strålar så vaknar jag till liv. Men så här års går jag i ide.
Nu ska jag vila lite på hela ryggen efter middagen och ägna mig åt några kluriga korsord. Slappa resten av dagen.
Slappa lite ni med !!!!