tisdag 20 oktober 2009

Höst och äpplekaka.

Medan äpplekakan står i ugnen, så ska jag försöka få ihop några rader.Det är så härligt att kunna gå ut i trädgården och bara hämta in de äpplen man behöver. Ja, härligt och härligt! Vet inte det jag. Inte speciellt härligt att krypa under grenarna.Men nu har jag kommit på något bra. Jag fick en griptång, när jag satt i rullstol för några år sedan. Så nu använder jag den och kan stå rak och plocka upp frukten.Att det ska behöva ta flera år innan man kommer på något så naturligt. På förmiddagen var det så grått och trist här( jag förvarnade om att jag skulle gnälla hela hösten o vintern )så gatubelysningen förblev tänd. Så jag trodde det skulle vara jätteuschigt ute och klädde på mig ordentligt, när Ma och jag gick till kyrkogården. Men det var vindstilla,10+ och riktigt skönt.Nu är i alla fall pappas grav smyckad och fin. Ma var nöjd och glad att få det gjort och bjöd på gott fika efteråt,hemma hos sig. Nu ska jag ta itu med pälsen på Amigo, min perserkatt. Inte populärt. Han nyper mig i händerna med tänderna, medan jag kammar honom, så jag är alldeles rödprickig efteråt.Men jag får skylla mig själv som inte kammar oftare och då tar det lite väl lång tid, tycker väl han. Han undviker mig sedan i ett par dagar.Dom som inte vet vad det beror på, kan ju tro att jag slår honom. Men något så gulligt skulle jag inte kunna aga.
Nu ringer tiduret, så det är bäst jag slutar för idag och tar ut kakan ur ugnen.
SÅ GOTT DET LUKTAR !!!!

14 kommentarer:

  1. Mumma med äpplekaka...skönt att kommentarerna är tillbaka..ler..
    Ha dä gött mamsen..

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad jag kan.Om jag bara kunde komma på hur man lägger in bilder. Kom hit och hjälp.

    SvaraRadera
  3. Tror nog du fixar det..du la ju in första själv..

    SvaraRadera
  4. Men....vad faan menar du med att lägga in bild på mig galning?......lol
    Love you anyway..I think...

    SvaraRadera
  5. Du är så fin på den bilden
    Tack för alla fina foton du tagit, och som jag använt mig av.
    Jag klarade det !!!!!!!
    Mallig !!!!!

    SvaraRadera
  6. PS: Jag tänkte att världen äntligen ska få se en "braig" bild på dig.

    SvaraRadera
  7. Du snor ju bilder av mig din fuling....skaffa egen kamera....Ler

    SvaraRadera
  8. Vad menar du med braig?

    SvaraRadera
  9. Du vet om att bilderna försvinner från mig va?

    SvaraRadera
  10. Braig = bra,fin,snygg. Har eget språk , vet du väl. Det finns något som heter kulig också.
    Ja, ja, jag ska köpa kamera.

    SvaraRadera
  11. Ang. bilderna. Du behagar skämta med mig va?

    SvaraRadera
  12. Braig betyder skryta..men jag begriper o jaa..jag skämtar med dig..lol

    SvaraRadera
  13. Fan vad ni håller på..ler.. Måste fråga när kortet på syster är taget?? Kram J

    SvaraRadera
  14. Taget på min födelsedag..

    SvaraRadera