onsdag 28 oktober 2009

STRULDAG !!!!

Solen sken igen. Härligt ! men:
Vaknade med världens huvudvärk. Stoppade i mig ett par värktabletter, för jag var tvungen att hämta medecinlista hos Ma och sedan hämta upp Berth som hade tid på vårdcentralen, för sin onda fot som inte vill läka. Det blev pencillin, lågläge på natten för foten , så vi skulle hämta sängförhöjningar på arbetsterapin. Men först skulle vi få våra influensasprutor, som en sköterska skulle komma in och ge. Så vi väntade, och väntade och så väntade vi igen, och till slut när vi började tro att vi var bortglömda kom han ( ja, det var faktiskt en han ) och vi fick våra stick. ( så nu väntar jag bara på att bli sjuk-ler ) Men då hade arbetsterapin hunnit gå på lunch.Alltså inga förhöjningar. SHIT !!! Så vi åkte till apoteket för att ta ut Ma:s och Berths medecin. Fanns ingen Pencillin !!!! Läkaren har missat, så personalen ringer honom .Men han har hunnit gå på lunch. SHIT, igen då !Gissa vem som tappade tålamodet !!!
Jag skjutsade tillbaka Berth och hann lagom kasta i mig en kopp kaffe och smörgås innan anhöriggruppen började. Den är guld värd!!! Vi är några anhörigvårdare med en personal, som träffas ungefär 1 ggr/mån och utbyter erfarenheter, tips och stöttar varann och fikar förstås. Inte minst viktigt. Man får aha-upplevelser och känner igen sig i saker och ting, när de andra berättar. Så där kom jag ner på jorden igen och blev åter harmonisk och lugn. COOL IGEN !!!!
Hämtade därefter upp Berth igen för att klara av det som gick snett på förmiddagen. Fick sängförhöjare, pencillin, körde tillbaka Berth och levererade Ma:s medecin, när jag kom hem. Allt blev till slut frid och fröjd och alla var nöjda och belåtna....tror jag.... och den här dagen var nästan slut.
I morgon ska jag hämta min kamera( orkade inte idag ) Som jag har väntat!! Och sen ska ni få se på bilder!!!!! Men jag kommer väl inte att fatta el.våga göra ett dugg med den förstås. Otekniska jag. Får väl ta den yngre generationen till hjälp igen.
Och huvudvärken är borta. Konstigt !! Efter en sån dag.

2 kommentarer:

  1. så himla skönt när sådana dagar börjar lida mot sitt slut och man ändå kan vara nöjd för att allt har lyckats ändå!!

    Kram

    SvaraRadera