söndag 18 oktober 2009

Hej vänner.

Har blivet uppmanad av mina vänner att blogga lite. Ska försöka. Får se hur det går. Kanske får jag idetorka, när jag ska försöka prestera något. Man tycker ju att det inte händer så mycket som är värt att skriva om.
Idag har Berth och jag tagit adjö av den varma delen av året och satt upp fågelstugan och en gran till fåglarna att gömma sig i , när de sitter och mumsar i sig det vi bjuder på. Det var jobbigt för Berth, men han envisades med att hjälpa till och jag tror och tyckte mig se att han var nöjd att se det på plats. Han älskar att sitta vid köksfönstret och titta på alla fåglar och han är duktig på att veta namnet på dom. Det var en ljuvlig dag med sol som värmde gott, där vi satt på trädgårdsbänken och pustade ut och njöt. Han hade önskat sig potatisgratäng idag, så det fick det bli och lövbiffsklämma med ost o tomat. Jag skämmer nog bort honom med god mat, när han är hemma i helgerna. Men han får ju äta massproducerad mat hela veckorna på serviceboendet, så det kan nog vara gott med " mammas" hemmagjorda ibland. Och jag själv uppskattar ju god mat nu igen, när jag fått tillbaka matlusten efter min sjukperiod i somras. Jag ska aldrig mera ta hunger för en självklarhet. Det är mycket jag sätter värde på nu, som jag tog som en självklarhet tidigare.
Nu blir det mörkt tidigt om kvällarna. Men det är skönt att mysa till det med t.ex. smålampor och något gott till kvällsfikat.
Nu är det dags att börja förbereda sig för en ny dag , med nya utmaningar.
Kram Alla!!

4 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggträsket....hehe

    SvaraRadera
  2. Välkommen till en bloggvärld.. ler.. Jag önskar att jag oxå kunde massa fågelnamn. men jag kan typ knappt inga.. Dotter frågar mig alltid vad det är för fågel.. och det är tråkigt att bara säga Jag vet inte.. Ha en bra dag Kinna. kram J

    SvaraRadera
  3. Skoj skoj alltid kul att följ bloggar så nu får du se till att skriva.

    Kram kram och lycka till!!

    SvaraRadera