fredag 1 juli 2011

VÄNDA BLAD.

Idag var det dags att vända blad i almanackan igen. Ny månad och sommaren bara rusar iväg. Tänk om man kunde stanna upp tiden, så vi fick ha sommar länge, länge. Även midsommaren har firats sedan jag satt här och skrev senast. För vår del firades den i lugn och ro. Midsommarafton så åkte vi halva Åsunden runt ( nästan iaf ) och stannade vid det blå bordet, vid Gumhem med utsikt över Åsunden . Där plockade vi fram fikakorgen. På midsommardagen åkte vi till Björkviken och hälsade på J 0 L som tillbringade helgen där med J:s syster o hennes familj. Mulet o regnigt när vi kom dit, men lagom när vi åkt ner till sjön, så kom solen fram. Träffade en moster och 2 kusiner där. Kul, för det var länge sedan vi sågs.
För övrigt har jag varit ganska lat i veckan, bara gjort det nödvändigaste och njutit av det fina vädret.
Idag har jag blivit lite bortskämd och blivit bjuden av grann"flickorna" på Kinarestaurang i V-by. Det var en försenad 60-årsmiddag. Det är så mycket som kommit emellan, bl.a. sjukdom och annat . Men bättre, sent än aldrig..... SÅ SMARRIGT !! Dom hade buffe, med massor att välja på. Snacka om beslutsångest, för man orkar ju inte att smaka på allt. Får väl gå dit flera gånger och smaka på resten.
Jag är utan TV. Den pajade för ca. 1½ vecka sedan och är på lagning. Saknar den faktiskt inte, utan pysslar med så mycket annat istället. Jag skulle nog sakna den mera om det vore vinter. Men idag skulle jag velat följa riksdagsdebatten om sjukersättningen och arbetslöshetsersättningen. Det är så många som far illa idag, så det behöver - måste bli en förändring. Det sparkas på den som redan ligger!!! Det konstiga är att om alliansen skulle bli nedröstad, så behöver de inte följa det, utan kan bara ta det som en rekommendation. Jag fattar nada!!! (Att jag skrev alliansen med små bokstäver, var helt o fullt medvetet )
Nu är det bara att se vad helgen har i sitt sköte. Hoppas att alla som läser får en fin helg.

2 kommentarer:

  1. tog mod till mej och gick in ock kollade lite i din blogg väldigt mycke tänkvärt att läsa och fundera över,tycker detta myglande i maktens korridorer är för jävlgt rent ut sagt,hoppas alliansen fått så mycke att tänka på nu med dåliga väljarsiffror,så dom kan ge fasen i att trampa och håna det vanliga fotfolket för dom har slitit ut sej åt överheten,jag väntar mej ett nyval i mitten på okt,eller början av nov,och tänk bara att få se maud olofsson åka hem till norrland,kan tänka mej att betala hennes biljett bara jag slipper se henne stå och hånflina,kalle i vimmerby.rostorpvimmerby@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade och läser min blogg. Det är det som är meningen. Välkommen.
    vad gäller det övriga du skrivit, håller jag helt med dig.

    SvaraRadera