lördag 2 juli 2011

Tänkvärda ord skrivna av Anna, 29 år som lever med obotlig cancer.

Att vara stark är inte
att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna...
Att vara stark är inte
att alltid orka skratta, att hoppa högst eller vilja mest...
Att vara stark är inte
att lyfta tyngst, att alltid komma längst och först eller att alltid lyckas.....
Att vara stark ÄR
att leva livet som det är, gå igenom svåra perioder, acceptera det, att falla till botten, slå sig hårt och alltid komma igen.
Kramar !!!!!!!!!!!

7 kommentarer:

  1. Helt underbar dikt som man skulle ha sittandes någonstans så man ser den varje dag...

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen tänkvärd. Vi har mer styrka i oss, än vad vi ibland tror. Du får skriva ut den.
    "Kinna"

    SvaraRadera
  3. La till den på min blogg men jag ska nog skriva ut den oxå!!

    SvaraRadera
  4. Kul att jag hittade din nya blogg. har Jossan också en ny? Jag har försökt kommentera hos dig, men får det inte att funka. Så jag skriver det här istället.
    När jag läst dina fina ord och fotot i senaste inlägget, så kom det en,nej flera tårar.
    Hittade ytterligare ett citat-visdomsord idag:
    Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med LIV! Ibland säjer bara några få ord så mycket.
    Varma tankar från "Kinna"

    SvaraRadera
  5. Jag vet att det är smidigt att skriva inlägg när man är inloggad på bloggen för då kan man automatiskt välja sig själv. Men var inne i går och fixade med kommentarerna så nu hoppas jag att det ska funka!!

    SvaraRadera
  6. Nu har jag kollat o det funkar!!

    SvaraRadera
  7. mycke fint skrivet,jag har ochså några väl änkvärda ord:ge mej sinnesroatt acceptera det jag inte kan ändra,det jag kan och förstå att inse skillnaden,inte sant lite att försöka förstå,bara en flik av att livet inte är enkelt att leva,kalle

    SvaraRadera