onsdag 15 juni 2011

YTTERLIGARE EN VECKA HAR GÅTT.

Den ljuvliga sommaren bara rasar iväg. Nu har det varit lite svalare. Perfekt väder för utearbetet som låg efter p.g.a tidigare värmeböljan, då man inte orkade göra så mycket i solgasset. Så nu är det rensat under häcken, i och runt trädgårdslandet och lite annat småpyssel som måste göras för trivselns skull . Så det var vad jag ägnade mig åt den gånga helgen.
Klar hos tandläkaren. Så nu är jag fin igen, men betydligt fattigare. Men man får ju prioritera. Det känns viktigt att "må bra" i munnen.
Gårdagen var en sammanträdesdag, med möten både med KHR o DHR. Och idag blev Kindas anhörigvårdare bjudna till Kröngården.En ljuvlig plats vid stranden av en sjö. Vi förplägades med goda-stora smörgåsar, med allt möjligt gott på och därefter blev det rulltårta med jordgubbar och grädde. Det var nog PIGGAUPPmackor, för jag orkade både låna böcker och baka Jönköpingskakor, när jag kom hem. Berth var så sugen på såna, så nu ska han få det när han kommer hem i helgen.
Nu är det "lugna gatan " resten av veckan, så då ska jag försöka få lite ordning inomhus också. Om städa tycker jag inte :-(((( Men, men, det är bara att bita ihop, för det måste ju göras.
Så har en helt vanlig vecka rullat på för mig. Hoppas att ni också, har haft en trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar