fredag 22 juli 2011

NATURENS KRAFTER.

Klockan är 21.30 och det är fortfarande 23¤ varmt ute. Helt fantastiskt, men inte alls skönt p.g.a. den höga luftfuktigheten. Inget för oss med lungproblem. Så det blir mycket flås, suck, stön och stånk. Den gånga natten visade naturen sina krafter och då är vi små människor helt utelämnade. Men det är ändå ett fantastiskt sceneri. Vet inte när det åskade så dant sist och på en kort stund kom det 25 mm. regn. Jag trodde att det skulle rensa luften och vi skulle vakna upp till en frisk och klar dag. Men icke :-) Kanske får vi en omgång till. Hoppas nästan på det.
Nu till något helt annat. Jag har gått upp 3 kilo. Hur många är glada över det då ? Jag tycker inte själv att jag har varit så tunn. Men det har bekymrat personalen på lungmedecin att vikten fortsatt neråt. Så nu ska dom väl bli nöjda när jag kommer på nästa halvårskontroll. Det är jättekonstigt att kunna stoppa i sig vad jag vill och svårt också eftersom jag aldrig varit "stor i maten" Istället har jag tidigare fått hålla igen och bantat bort några kilo varje vår. Jag går nämligen i ide varje vinter och förbränner inte så mycket :-) Så chokladmonstret kan leva sina glada dagar nu. Jag alltså.
Natti, natti !!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar