onsdag 20 juli 2011

TILL OCH IFRÅN VÄDER.

Konstig sommar det är. Efter att den stora värmeböljan försvann, så har det ibland varit alla väder på en dag. ( ja inte snö. DET vore ju för jäkligt) Ska man åka någonstans, så gäller det att gardera sig med kläder av alla de slag. Men tack och lov, så är det riktigt varmt 0ch skönt de flesta dagar, även om inte solen skiner.
Jaha, då har vi efter gängse umgängesnormer avhandlat vädret. Då ska man fråga hur det mås: Jo,tack som vanligt numera. Blir lätt andfådd och "jämna plågor". Men jag mår alltid bättre på sommaren, då det är varmt och skönt och det går att vistas utomhus.
Nästa samtalspunkt: Hänt något av värde ? Inte så mycket. Alla är upptagna med sitt, så här i semestertider.Förra onsdagen var jag och två till inbjudna till en fin vän. Vi fick kräftsoppa ( så j....la god ) med gott bröd till och därefter ostkaka, grädde, jordgubbar och kaffe förstås. Gott kan ni tro och det är så skönt att ibland få sätta sig vid dukat bord. Det är jag inte bortskämd med. Vi fick några trevliga timmar tillsammans. Igår var DHR på Kröngården och festade runt lite där också och njöt av den underbara utsikten. För övrigt rullar dagarna på med de vanliga inomhus och utomhussysslorna, avbrutna av stunder i solstolen. Där jag allt som oftast tar en liten lur. Problemet blir tyvärr att jag inte kommer isäng på kvällarna efter såna små avbrott. Lite extra pyssel med blommor och post har jag, eftersom en granne är inlagd på US. för en längre period och jag försöker hålla ställningarna.
That`s all for today. Inte mycket, men en sommarvecka har ändå sprunget iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar