söndag 10 juli 2011

UNDERBARA SOMMAR !!!

Hej ni fina !!
Nu har det varit några såna där underbara, varma kvällar, som man längtar efter resten av året. Det är 27 grader på köksfönstret och tyvärr lika mycket inne, men man får ta det onda med det goda. Jag har varit ute i kvällsvärmen och plockat jordgubbar och mina fingrar är röda av den härliga köttsaften. Men gubbarna börjar att " sjunga på sista versen " Tyvärr är det svårt att komma till ro och sova, när det är varmt och ljust så länge. Men jag är ju priviligerad och kan ta en lur dagtid, när jag så behagar. Om man nu är priviligerad, när man är hemma p.g.a. sjukdom. ( tog en lur på 2 tim idag framåt kvällen, när Berth återvänt till Kisa. Utomhus förstås. ) Man måste försöka göra det bästa av situationen man befinner sig i. Annars får ju livet inte något värde. Jag är på benen iaf och huvet hänger med också ( tror jag iaf ) Säj till annars...........
Igår var det den årliga Hornmarken. Men gubben och jag hoppade över den i år. Vi har svårt med orken när det blir varmt och jag råkade ut för ytterligare en liten åkomma, som gjorde att vi var hemma och gottade oss i skuggan . Dumt att plåga kroppen i onödan. Så vi frossade i våfflor här hemma istället.
Ha det fortsatt skönt i sommarvärmen !!!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Tycker det var tråkigt att missa Horn marknad i år. När jag tänker efter så tror inre jag att jag missat nåt år. Men det var min sista helg innan semestern i det är inte så lätt att få semester under semestern!! Hoppas det är bra nu? Kram kram

    SvaraRadera
  2. ja du kicki livet är en strid,striden en kamp,kampen en dragare,dragarn är ett ök.OSV,tänker många ggr nu hur man misshandlade kroppen med hårt arbete,och hårda fester,om det varit annorlunda i ett lugnare tempo när man var ung.idag orkar man ju knappt utföra det lättaste av sysslor,hjärtat pumpar dåligt utan medicin,ryggen och nacken söndersliten,men men det finns dom som har det värre.missade också hornmötet i år ,fiskade med vår ungdomsgrupp i jaktskytteklubben,tycker det ger mej så mycket tillbaka att få jobba med ungdomarna,ångrar mej djupt att jag inte satsade på något sådant i tidig karriär,mycke gnäll men kul att skriva av sig ibland kalle v-by

    SvaraRadera
  3. Jenny: Tack, jag mår bättre.Det var tydligen mera folk än någonsin på marknaden i år och SÅ varmt i trängslen,så att en del hade bara orkat med att stanna en stund.
    Kalle: Lycka till med ditt ungdomsangagemang.
    "Kinna"

    SvaraRadera
  4. tack för svar,har väl snart läst in mej attdu kallas kinna och inte kicki,hoppas inte du tog illa upp,gubben är gammal och svårt att fatta kalle v-by

    SvaraRadera