söndag 29 november 2009

LIVETS YTTERLIGHETER OCH LITE ANNAT.

Har ni tänkt på att våra liv hela tiden är fyllda av ytterligheter. Den ena stunden är fylld av sorg och i nästa stund tar glädjen över. Och ibland kan glädje och sorg blandas i all sin förunderlighet. Men det är väl så livet ser ut för de flesta.
Den här helgen har varit sådan. I fredags tog vi adjö av min morbror vid en fin och gammaldags jordbegravning. Vi höll oss med egen musik i kyrkan och vid minnesstunden, vilket gjorde den särskilt personlig. Det var en av mina kusiner och hennes båda barn som framförde både orgel-piano och gitarrmusik samt sång. Ett varmt tack till dom. Det var en sorglig dag, samtidigt som det var roligt att träffa släktingar som man sällan ser annars.
Mitt i sorgen så skrattade man, vilket kändes motsägelsefullt.
Lördagen gick i glädjens och frosseriets tecken, då vi hade julfest för DHR:s medlemmar på Annas kafe här i Horn. Vi blev underhållna med julsånger av kafeets duktiga och musikaliska personal, förutom att vi blev serverade ett litet julbord. Så vi fick spis till både kropp och själ. Det är inte alla näringsställen, som kan erbjuda både och. Dessutom var det lotterier och så gjorde förstås tomten ett tidigt besök hos oss. Usch så otäck han var !!!
För övrigt har helgen varit fylld av lite adventsförberedelser. Stakar, stjärnor, ljusslingor. Ja jag vet inte allt som man plockar fram ur gömmorna så här års. Idag var Berth och jag ute i skogen och hämtade en liten, liten gran till verandan. Precis när vi fått upp ljusslingan och allt såg så mysigt ut, så slockande den. ATTANS !!! Så det blir att handla en ny imorgon.
Den kommande veckan verkar bli ganska lugn och stilla. Inga måsten eller ytterst få i alla fall.

SKÖNT ATT BARA VARA IBLAND.

7 kommentarer:

  1. ja det är skönt att bara ta dagen som den kommer ibland. men det är ofta sånna dagar som man får mest gjort med. Hoppas du får en bra dag! Kramar Josefin

    SvaraRadera
  2. nu försöker jag igen att skriva..
    Det är ju inte bra att ljusslingan slocknade.. Men det är ju tur att det finns affärer som har nya.. ler. Kram J

    SvaraRadera
  3. Dom hade ingen sån kort slinga som jag vill ha.

    SvaraRadera
  4. Men Gud vad troligt.. Kram J

    SvaraRadera
  5. okej.. tråkigt ska det stå.. kram J

    SvaraRadera
  6. Idag har jag fått tag på en slinga i ala fall.I Kisa.

    SvaraRadera