söndag 6 december 2009

HAR TRÅKIGT.

Jag har tråkigt. Kan inte komma på något trevligt att göra. Ibland blir söndagarna såååå låååånga. Allra helst när det är så grått och tråkigt ute. Tur man har lite extra ljuspunkter som lyser upp i mörkret och en bra bok att läsa.
Jag har fått hem min nya kamera nu och skulle ha lagt in bilder från den i datorn. Men se det lyckades inte alls. Lars visade mig hur man gör, på sin dator igår, men på min går det inte alls. Så ni får fortsätta att vänta på bilder. Börjar att tro, att det är något fel på mina gamla datorskorv.......... En kvart senare : Nu har jag pratat med Lars och den gullegubben kommer hit i morgon efter jobbet och hjälper mig. Vilken toppen svärson va. Ska laga något gott åt honom, tills han kommer. Det är han värd.
Igår firade vi lite julafton i Ankarsrum, med ett litet julbord. Vi ska fira med Carita och Daniel i år, så vi tog tillfället i akt att träffa J. o L. nu istället. Och då blir det ju inte så tätt mellan julborden heller. Det är jättegott, men får inte bli för ofta.
Förra veckan blev, som jag trodde i förra veckans blogg, ganska lugn. Så jag passade på att åka och julhandla. Då visade sig vintern från sin sämsta sida, ( gnäll på vintern igen ) när det var dags för hemfärd. Underkylt regn och blixthalka. Så det vara bara att ta det lugnt hem. Men det gick bra och man är ju van vid att ge sig ut i alla väglag, när man bor på landet. Så nu har jag handlat nästan alla julklappar. Så skönt att redan ha det gjort och det blev också några kokosformar och maränger med rostade nötter den gånga veckan. Marängerna blev inte gamla, ska ni veta. Ibland är jag en riktig gottegris.
Nu väntar kvällsmackan. Leverpastej och ättiksgurka.

Dagens citat: Ensamhet i tvåsamhet är tyngre än "bara" ensamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar