söndag 15 november 2009

TJURIG !!!

Jag har inte författat något på ett tag, för jag är tjurig ! Har som ni vet köpt en kamera, tagit kort och nu kan jag inte överföra dem till datorn. Attans !!! T.o.m. den yngre generationen som jag tagit till hjälp, har gått bet. Så nu blir det reklamation !!!! Jag har tagit så fina bilder bl.a. på mina systerdöttrar och barnen, som var och hälsade på Oma i helgen och även tittade in till mig ett par timmar. ( men nu får jag nöja mig med gamla bilder, snodda från andra. Ursäkta) Hur som helst så var det jätteroligt att träffa dem och se hur ungarna utvecklats och vuxit. Tyvärr blir det inte så ofta vi ses och jag längtar efter dom, när vi inte kan träffas.
I går hade vi vår årliga auktion i DHR. Alla hade hjälpt till på olika sätt. genom att baka, sy, ysta, fixa lotterivinster och göra ostkakor. mm. mm.-Själv hade jag bakat 4 fillimpor och 4 mjuka pepparkakor. Det är mycket arbete som är nerlagt av våra medlemmar, för att alla ska få en trevlig eftermiddag och ett litet tillskott till föreningskassan. OCH SÅ BLIR VI BESTULNA !!! 1000:- försvann ur kassan. Så obehagligt !! Att inte folk skäms, när det är en ideell förening, som kämparför att förgylla vardagen lite för de handikappade. FY SKÄMS!! Man blir så ledsen och besviken på människosläktet. Så jag började söndagen med att polisanmäla det hela. Vi får väl aldrig tillbaka pengarna, men man kan ju inte bara finna sig och låta det bero.
För övrigt har veckan varit relativt lugn med vanliga veckosysslor och så var jag på anhöriggrupp den här onsdagen också. Vi fick lära oss lyftteknik. Som tur är så är jag inte utsatt för sådana påfrestningar, så att jag behöver den kunskapen. Men det är ändå roligt att träffa alla och lite småprat hinner vi ju utbyta också.
Idag åkte Berth och jag till Gamleby, där vi mötte upp Egon.Han fixade fjäderbenen på bilen, som blivet påsynat. Fjäderben ???? Nu vet jag i alla fall var dom sitter. Fniss.......Sedan tog vi sällskap till Monte Cristo och åt en riktigt god middag. Oh, yes !!!! Så där god så man vet, Aaahhhhaaa, att smaklökarna njuter till fullo. Ibland måste man unna sig lite extra. Det var mysigt att få rå om " lilleman " några timmar och han var på sitt mest charmerande humör.Kul, kul!

Skönt nu har jag fått skriva av mig lite igen !

3 kommentarer:

  1. Ja det är förjävligt att folk inte vet vad som är ditt och mitt.. Ha det bra Kinna.. Kram J

    SvaraRadera
  2. Det är så obehagligt också. Både jag som kassör och hon som sålde lotterna kan ju bli misstänkta. Inte kul.......

    SvaraRadera
  3. näää sånt är inte kul.. urs Kram J

    SvaraRadera