måndag 16 november 2009

SOVMORGON.

Ingen bra dag idag. Försov mig, så jag kom inte iväg på vattengympan, som jag längtar efter hela veckan. Vaknade vid den tiden, då jag egentligen skulle satt mig i bilen. Det hade varit en intensiv helg, så jag bara stupade i säng i går kväll, utan att komma ihåg att ställa om väckarklockan. Inte bra, inte bra......

Så det blev motion genom lövkrattning i stället. Det ständiga hösttvånget..... Ja, jag vet att det är bra för gräsmattan, att låta lövet ligga kvar. Men inte allt för tjockt, för då kan mattan mögla. Så det så !!!........Mina onda armar, rygg och dåliga lungor gillar inte sådana sysslor, men man får inte lägga sig ner och tycka synd om sig själv. Det är bara att kämpa på. Det måste göras och det känns så skönt nu när det är gjort. Det är skönt att vi har tagit ner tre träd, så det inte blir så mycket att kratta. Lägger alltid lövet på trädgårdslandet, så maskarna ska få lite mumsmums till vintern och jorden näringstillskott.

Jag skrev så mycket igår, så nu får det vara slutpladdrat för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar