fredag 20 november 2009

TIDEN SPRINGER IVÄG.

Oj, vad tiden går fort. Nu är det åter igen helg. Nästa helg är det första advent, så jag har börjat julstöka lite. Vi ska nog inte vara hemma på julafton i år, men det är ju många helgdagar ändå och vid den här tiden på året är det ju vissa saker, som man bara inte vill vara utan. Det är skönt att börja tidigt, så man kan ta det lite lugnt och bara njuta dagarna närmast jul. Var i V-by en dag och handlade några julklappar och lite annat nödvändigt, som filofax t.ex. Dags för det. Så jag kan hålla ordning på mig själv. Försöka i alla fall. I onsdag fick jag ihop 105 köttbullar och idag har jag bakat lussekatter och saffranslevar. Det blev några bullar också, när jag ändå hade mjölk och jäst över, för det fanns inte många kvar i frysen. Så nu är jag nöjd med mig själv och ganska trött i mitt reservdels-ben.
Imorgon har jag planerat att göra hemgjord fläskkorv. ( dom köpta är bläää ) Ett måste för barnbarnet på julbordet. Det kommer nog en önskan om kåldolmar också. Han ska fira tillsammans med en kompis i år. För första gången. Snyft!!!! But Thats Life. Jag får väl skicka med honom en korv och några kåldolmar. Tycker ni jag skämmer bort honom? Ni har så rätt så. Det gör jag nog. Jag brukar jag åka runt i Horn och ge bort några korvar också.
På söndag ska vi till en bonus-sonhustru och fira hennes 30-årsdag, så då sammanstrålar väl hela den sidan av släkten.

Såg ni att solen tittade fram idag ? Det kändes som en vårdag ute. Helt ljuvligt !!

2 kommentarer:

  1. Måste säga att jag är väldigt dålig på att hinna med en kommentar.. Förlåt Kinna.. Men jag läser din blogg hela tiden..
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Kul om någon läser den, annars kan man ju lika väl lägga av. Enda sätter att få en uppfattning om det, är ju genom kommentarerna.

    SvaraRadera