onsdag 28 september 2011

SOMMAR I REPRIS MED BRÖLLOP.

Sommar i repris - visst är det härligt !!! Önskar bara att flera vore lediga och kunde njuta av vädret। Jag har börjar lite med höstarbetet i trädgården, med nedklippning o dyl. Inget roligt arbete, men det är så skönt att ha det gjort på våren och då bara kunna njuta av allt som spirar. Det var jobbigt med jordgubbslandet i år. P.g.a. allt regnande så hade det bildats fullt med mossa i landet, som det tog längre tid att få bort än nedklippningen av plantorna. Men nu är det gjort!!


Min änglasysters yngsta dotter Josefin gifte sig i lördags med sin älskade Uffe. Någon där uppe hade nog ett finger med i spelet, eftersom det fina vädret kom, till just denna dag. Solen sken så fint på dem, när de kom ut ifrån kyrkan som herr o fru Åberg och vigselakten inne i kyrkan var så vacker med ett fint, personligt tal till brudparet av den kvinnliga prästen. Så vackra de var och lysande lyckliga !!!!!! Även brudens syster som var brudtärna var strålande vacker. Det blev en högtidlig, rörande och varm stund som jag kommer att behålla i minnet, för all framtid. Oh, vad jag gillar dessa "flickor" :- )))) Ingenting blev ju sämre av att vi trakterades med en smarrig bröllopssupe, bestående av lite olika smårätter. Och det bästa av allt enligt min smak, en härlig ostbricka. Vi blev också underhållna med en trolleriföreställning och naturligtvis rörande tal av bruden och brudgummens fäder. Vi avslutade kvällen efter kaffet och tårtan i 4 våningar. Många minglade väl vidare, men då hade Berthangubben tömt ut sina krafter och vi begav oss, nöjda och belåtna, hemåt i natten. Vi samåkte med J o L, så jag kunde för en gång skull, bara sitta och slappa på resan. Mitt i glädjen fanns även sorgen med, för det är vid sådana här tillfällen, jag mer än vanligt saknar syster som lämnat oss. Men livet består av sorg och glädje. Helt naturligt och precis som det ska vara..... TACK JOSSAN OCH UFFE FÖR EN UNDERBAR EFTERMIDDAG OCH KVÄLL !!!!!!


Idag blir det ett citat : När lyckan kommer, sätt fram en stol !!!!! Den kan vara här för att stanna.













1 kommentar: