torsdag 22 september 2011

BLANDAD KOMPOTT.

Hej mina vänner ! Trots besserwissrar och språkpoliser som ibland sticker upp sina huvuden här i cypervärlden, så envisas jag ändå med att fortsätta blogga, och visa upp mig i all min ynklighet. Jag har självförtroende nog för det, trots att även jag felar. Men jag tycker synd om alla med skriv och lässvårigheter som "blir skrivna på näsan" att de inte alltid följer den svenska ordboken och grammatiken. Risken är att de inte vågar uttrycka sig i text i datorns värld, där "alla" kan se deras tillkortakommanden. HUVUDSAKEN MÅSTE VÄL VARA ATT VI FÖRSTÅR VARANN !!!!!!!!!


Sedan vi sågs senast ,så har jag varit på en väldigt fin föreläsning av en pappa till 2 pojkar med Angelmans syndrom. Jag visste inte ens vad det var innan. Mycket intressant och man blir förundrad över vilka fantastiska människor det finns, som orkar leva med dessa handikapp i vardagen. Men man blir också alltid förvånad ( nej förresten ,jag blir inte förvånad längre) över vilken dålig hjälp dessa familjer får från kommunernas sida. Som t.ex. avlastning och stödpersoner för att orka. Där måste vi fortsätta att arbeta för en större förståelse och vilja att förbättra.


För övrigt så har det varit några föreningsmöten. Igår kväll fick vi i KAF som avslutning på kvällen en fin underhållnig med gitarr, sång och berättelse om Dan Andersson. Idag har jag haft en kär väninna här. Vi träffas inte så ofta. Men när vi gör det, så knyter vi an och pratar, som om vi aldrig har varit ifrån varandra. Det är själarnas gemenskap och god vänskap, det. Jag har fått hem lite tyger idag, så nu kan jag fylla på mitt lilla sortiment av varor. Samtidigt som sysselsättningen inför vinterdagarna är säkrad. Imorgon ska jag ta "det lilla lugna" och vila upp mig inför lördagens stora begivenhet - BRÖLLOP !!!!!!!!!!!!............


Vi hörs igen - förhoppningsvis.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar