fredag 2 september 2011

KORT OCH KONCIST (stavas det så,ser konstigt ut )

Varje gång jag loggar in mig på min blogg, så bestämmer jag mig för att skriva ett kort inlägg. Men fingrarna och tankarna far iväg och plötsligt så har det blivit långt igen.
Nu ska jag göra som vissa andra bloggare, som man bara följer en kort tid, för att det blir så tråkigt. Jag ska redogöra kort och koncist utan känslor, funderingar och analyser, lite för vad jag har gjort sedan sist vi "sågs" Kommer jag att lyckas tro ?
Förra veckan, onsdag : Anhöriggruppen träffades för första gången efter sommaruppehållet.
Torsdag-fredag : Hemma och trädgårdssysslor och förberedelser in för marknader.
Lördag: Upp i ottan för att åka till Forsaströms Skörde och Hantverksmarknad. Tur med vädret.
Söndag: Berth och jag vilar upp oss efter lördagens vedermödor. Ljudet på TV:n försvinner och jag försöker komma underfund med nya symaskinen.
Måndag: Vattengympa och tillverkning av marknadstextilier och marknadsbröd.
Tisdag: Frissa och enl. måndagen.
Onsdag: Berntha tittar in och fixar TV:n. Han är en pärla !!! Åker till vännen Maggan i Asby och äter och dricker gott och pratar massor.....Sover över...
Torsdag: Åker hem med en korg kantareller, som Maggan plockat till mig, när hon tog morgonpromenaden med hunden Elsa. SÅ UPPSKATTAT, av en som inte klarar av att gå i skogen !!!!!!! Bakat återigen inför marknad.
Fredag: Förberedelser för morgondagens Gammaldags Marknad i Hycklinge.
Vid lämpligt väder, har jag varje dag tagit en middagsslummer på altanen. Med el. utan filt och nätternas sömn har varit god.
Nå ! Klarade jag det ? Inga adjektiv eller superlativ så långt ögat kan nå. Eller???
Men ATTANS, det blev ganska långt ändå. Med det är nog för att jag inte har utnyttjat hela raderna. Haha :-))))))))))
Som vanligt har jag glömt bort att jag äger en kamera. Så det blir blomsterbilder igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar