tisdag 23 augusti 2011

Investeringar o lite annat.

När vi för 11 år sedan ( jösses, redan 11 år ) var på Rhodos på vår bröllopsresa, köpte jag ett vindspel i metall till min väninna och hennes man. Men inget till mig själv !!!! Varför ??? Det har jag ångrat sedan dess, för det låter så mysigt och rogivande. Och sedan har jag letat och letat efter ett. Jag har önskat mig till födelsedagar och jular. Men ingen har hittat något. Idag gogglade jag och hittade en sida - Nätbutiken Amuletten för kropp och själ. Och vad fanns där om inte ett antal vindspel :-) och många andra mysiga saker. ( det är något för dig Jeanette ) Billigt var det också. Så jag slog på stort och inhandlade ett i metall och ett i bambu. Så nu ska det plinga mysigt till min middagslur, både på fram och baksidan av huset. Den som väntar på nå`t gott..........................Jag slog till med 3 solcellslampor också, att lysa upp på baksidan med.
Jag blev också tvungen att investera i en ny symaskin. Just nu, när jag har som mest bråttom med att komplettera lite i mitt varuutbud, så la den av. Himla dåligt när grejerna inte håller längre än 40 år !! Eller hur ??? Service och reparation skulle kosta lika mycket som att köpa en ny, om jag inte vill ha en allt för komplicerad. Så det blev ett inköp av en sådan också. Så nu pinkar nog snart hundarna på mig.............
För övrigt har föreningslivet startat upp igen efter sommaruppehållet. Det började förra veckan med beredning inför KHR:s möte och imorgon är det träff med Anhöriggruppen. Hoppas att de flesta har haft en förhållandevis lugn och okomplicerad sommar, så att de orkar ett tag till i sitt viktiga värv.
Det roligaste som hänt sedan vi "sågs "sist är att två väninnor bjöd ut mig på middag, på Olympia i Linköping. Det var så behändigt för vi åkte färdtjänst från dörr till dörr eftersom min ena väninna är handikappad och resten av vägen körde min andra väninnas son oss. ---Det är det man har barnen till. Bra när mammorna holkar i sig lite vin--- Allt var TIP TOPP---- maten, vinet, efterrätten och sällskapet förstås.
Nu ser vi fram emot två helger med marknader. REGN HÅLL DIG BORTA !!!!!!!!!!
Nu ---- natti, natti, alla trötta där ute.

4 kommentarer:

  1. Hmm..ang vindspel..kunde du inte väntat tills vi träffades efter din födelsedag??? du önskade dig ju ett sånt eller hur???? vad ska jag nu hitta på då..;-))))))

    SvaraRadera
  2. Haha..såg du..jag skicka det som Jeanetet..;-))))))

    SvaraRadera
  3. Har du blivit ordblind?

    SvaraRadera
  4. Haha..man blir det på äldre dar..;-))

    SvaraRadera