söndag 13 december 2009

VINTERN ÄR HÄR.

Jaha, nu har vintern kommit till oss. Eller är det bara ett skrämskott ? ( Och ni vet ju vad jag tycker om det. Himla tjat på mig, då ) Men jag måste motvilligt medge att det är vackert ute nu och att världen blir betydligt ljusare. Riktigt vacker i sin vita skrud. Däremot gillar jag det inte, när jag ska åka tidigt till vattengympan på måndagsmornarna. Ni som gillar vintern så mycket kan ju komma och skotta hos mig då.
Den här veckan har jag klarat av de sista julklappsinköpen och lite bak och godistillverkning. Det är skönt att vara tidigt ute. Har koll på läget inför julen, för övrigt också, tror jag.
I onsdags var jag på adventsunderhållning och fika på Kindagård. Trodde väl inte att det skulle vara så mycket att ha, när jag for iväg. Utan gjorde det väl mest för Berths skull. Men killen som underhöll var riktigt bra och de ha ordnat det så mysigt. Ibland kan det bli bättre än man väntat sig.
Jag var ute och "slarvade" lite i fredags kväll. var hos BÄSTAMAJLIS och åt och drack gott och pratade en god del av natten. Vi måste ha mycket att ventilera, när samtalsämnena räcker i 7-8 tim och det ändå finns kvar att bubbla om. Goda, trogna vänner som alltid ställer upp och som man kan lita på förgyller livet och är guld värda.. När jag åkte hem på lördagen så var jag hos Berth och gratulerade honom på födelsedagen , en dag för sent, och fixade lite adventsstämning hos honom, med stake, gran, kyrka och ljusslinga på balkongen och han bjöd på födelsedagstårta.
Jag har fått min andra " svinisspruta" den här vecka p.g.a. att jag tillhör riskgruppen och jag blev inte sjuk den här gången heller. Så skönt !! Tuff jag är!!!!
Den vecka som kommer har jag två kvällar att se fram emot, med trevliga människor, som kommer att gå i julens tecken.
Nog för idag.

Dagens citat : Döm inget eller ingen ohört-ohörd eller osett-osedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar