tisdag 15 december 2009

Äntligen.

Det är mycket äntligen nu. Har äntligen fått upp julgardinerna och äntligen tvättat köksmålningen. Varför måste det lacka mot jul, innan man tar itu med sådant. Det finns ju ingen lag på att det måste göras just i juletider. men ändå låter man det bero. Det skulle ju gå mycket fortare om man gjorde det lite oftare. Tyvärr så sticker latmasken upp sitt huvud alldeles för ofta och då blir det så här.
Jag har varit lite snål mot fåglarna i år. Det har varit mildväder så länge, så jag har ansett att de har klarat sig ute i naturen utan min hjälp. Men idag när snön lade sig över träden, så blev jag ömhjärtad och fyllde upp fågelstugan. Det är så vackert och rofyllt att sitta inne i värmen och titta på alla fina gäster man får utanför köksfönstret.
Nu är jag värd lite middag. Det får bli potatismos ( hemgjort förstås ) och smålandskorv. Inte isterband, inte småländska isterband utan SMÅLANDSKORV. Det är noga med det, för i dom är det potatis istället för gryn och det är mycket godare. Och då smakar dom lite som den hemgjorda surkorven, vi gjorde när jag var barn. Den hängdes över vedspisen för att surna. Åh, vad jag längtar efter att få smaka en sån igen !!!!!!!!!
Nu har jag lyckats att få ihop många rader, genom att "prata " med mig själv om ingenting egentligen. Gör om det ni om ni kan. Jo, det kan ni säkert.
Ha det så bra i julstöket och ta inte ut er.


Dagens citat : Man ska vara rädd om sig så länge man har sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar