lördag 3 april 2010

HELG MED SOL !!!!!!!!!!!!!!

Nu är det äntligen långhelg. Skönt för alla som jobbar måndag-fredag annars. Det kan nog behövas några extra lediga dagar ibland. Nu kommer helgerna att dugga tätt ett tag framöver och bättre helgväder kunde vi väl inte fått.
Igår hade vi min närmaste familj här på traditionell påskmiddag (knytkalas) med kladdkaka o grädde som avslutning. Efter en lång intensiv dag, så somnade jag på kvällen med läslampan tänd, glasögonen på näsan och boken på magen. Idag har jag röjt upp efter gårdagen, så allt är som vanligt igen ( bl.a. rester att ta hand om-så tråkigt. Men man får ju inte låta något förfaras, har mor lärt mig en gång) Jag har även försökt att tillbringa lite tid utomhus i det ljuvliga vädret. Jag har äntligen fått ner ljusslingan i den stora enen utanför. Till sist hade kabeln töat fram, så att jag kunde få loss den. Bättre sent än aldrig. Berth har klippt vårt lilla päronträd ( hur många år tar det innan ett nytt päronträd bär frukt ?) och imorgon vill han försöka orka med äppleträdet. Men det är riktigt stort, så vi får se hur det går. Sedan blir nog ytterligare en lugn dag innan det återgår till vardagen igen.
Ha en fortsatt skön helg !

7 kommentarer:

  1. Ja, visst är det skönt nu när Äntligen snön smält bort och solen värmer... Hoppas att din helg varit riktigt fin. Kram

    SvaraRadera
  2. tack för inbjudan. mvh vi i kisa

    SvaraRadera
  3. Vem är det som är sur nu o inte vågar sätta ut namn?..larvigt..

    SvaraRadera
  4. det är väl ingen som är sur.
    trodde inte det skulle bli så stor grej av det. Ursäkta mig då jeanette

    ska inte kommentera någon mer gång.

    mvh carita

    SvaraRadera
  5. Menade inte så Carita!FÖRLÅT..det var inte till dig..
    Tycker bara inte att man ska kommentera om man inte sätter ut namn o sen kunde ju ingen veta att det var du..det kunde ju ha varit någon som bara ville jäklas..

    SvaraRadera
  6. ni ser ut att ha haft en skön påskhelg. Kramar Josefin

    SvaraRadera