fredag 16 april 2010

KATTRESAN.

Idag har Amigo och jag varit på en liten utflykt till Jägarvallens djursjukhus. Som många andra perserkatter har Amigo för trånga luftvägar och han har också lite cellförändringar i munnen. Mot båda dessa åkommor sätts kortison in och nu var det dags för undersökning och blodprov inför förnyande av receptet. Vilket ska ske vartannat år. Tyvärr så tär det på kassan med dessa besök, men det måste ju göras och har man djur så måste man ju ta ansvar för dem och måste se till att de mår bra. Så 990 :- flög iväg lätt som en plätt idag.
Han var så duktig på resan och låg och slappade i sin bur. Men direkt när vi kommer innanför dörrarna till djursjukhuset, så gör han sig så liten han kan, och kurar ihop sig längst in i buren. ( lite baktungt för mig som bär ) Stackaren !!! Så säj inte att katter har kort minne. Det går ju trots allt 2 år mellan besöken, men ändå kommer han ihåg. Inte så konstigt kanske. Det var ju där han blev kastrerad.
Amigo är ingen kel el. knäkatt, men när vi är i undersökningsrummet duger matte. Då gömmer han huvudet under min tröja och tror väl att han varken syns eller finns. Men han är så duktig och samarbetsvillig när väl undersökningen börjar. Veteriären sa idag att en del kissar får dom tejpa benen på och vira in i en filt för att klara av. Det finns nog inget envisare än tjuriga katter och det är nog därför jag gillar dom. Lika dumt envisa som jag.
Så efter dagens sinnesrörelser så ligger nu lilla gubben för ankar och är glad att han är hemma igen, antar jag.
Det har varit många " måsten " den här veckan, så jag tror jag är lika trött som Amigo. ( tänk om jag hade någon att dela alla "måsten " med ) Så ikväll får det bli tidigt i säng, för att orka med att hämta Berth och för att gå på DHR:s vårfest i morgon. Krafterna tog slut idag, så jag har också veckoinköpen kvar att göra.
Trevlig helg !!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra med Amigo..Tyvärr finns det en massa "måsten" även om man har nån att dela dom med...Inte alltid man får hjälp med såna även om man har en respektive..:D

    SvaraRadera
  2. Så är det nog tyvärr. Men det händer, även om det inte är ofta, att jag känner mig lite uppgiven, som t.ex. i går.

    SvaraRadera