måndag 19 april 2010

EGET BERÖM LUKTAR ILLA, ELLER ?

Idag vaknade jag och hade ont i reservdelsknät, så jag insåg att det var nog inte läge för vattengympa idag. Så jag återvände till den sköna sängen med morgontidningen och kaffe ytterligare en timme. Men eftersom jag blir rastlös av att göra ingenting, så började jag framåt förmiddagen att städa altan, veranda och uteplatser. Det gick riktigt bra. Jag stökade en stund, satte mig ner i solen och vilade knät en stund, för att sedan fortsätta igen. Och till slut framåt kvällen var allt klart. T.o.m. alla dynor hade jag fått fram ur förrådet och på plats.
Nu får sommaren komma, när den vill !!!!
Så nu känner jag mig SÅÅÅ nöjd. Man kan tycka att det är väl inte mycket att prata el. skriva om. Men för mig är det inget självklart. Har man varit riktigt sjuk och knappast har kunnat klara sig själv, som jag var förra året på försommaren, så sätter man värde på och glädjs åt allt man återigen klarar av.
Livet är trots allt HÄRLIGT och ännu bättre är det en sån här dag, då man kan tillbringa dagen utomhus.
Nu blir det en macka och Arn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar