söndag 11 april 2010

TAPPAT LUSTEN.

Länge sedan sist. Ibland tappar man lusten att blogga. Man får inte ner några ord på pappret, förlåt skärmen.
Tänkte ändå att jag skulle tala om att jag fått svar på datatomografin på huvudet. Vad dom kan se, så har ingen förändring skett. För säkerhet skull ska neroulogen kolla plåtarna också, men "so far so good" Härligt besked. Om någon inte vet så har jag en liten, liten tumör på hjärnhinnan, förutom på lungan. Läkarexpertisen tror att den är godartad, men följer ändå upp den 1 ggr. / år. Och som jag tidigare har skrivet, så är det lite psykiskt jobbigt, varje gång jag går och väntar på svar. Det finns dom som förundrar sig över att jag bloggar om min sjukdom. Men jag har alltid varit en öppen människa och tycker det är skönare när min omgivning vet hur det är än att gå och hymla. Det gör livet lättare. Och allt det här gör att jag sätter värde på det lilla, på ett annat sätt än jag kanske gjorde tidigare.
För övrigt har den här veckan innehållit mest lite småpyssel, ute och inne. Som knappast syns, men som ändå måste göras. Jag har också uträttat lite bankärenden åt Anhörigföreningen, fixat medecin åt OMA och skjutsat henne till möte med styrelsen för vårt Smultronställe. Träffade där moster, 7 kusiner och ett kusinbarn. Så trevligt att få träffas ibland. Det blir tyvärr alldeles för sällan.
Nu är det bara att vänta och se vad den nya veckan har i beredskap. SOL hoppas jag.

2 kommentarer: