onsdag 28 april 2010

VARDAGEN RULLAR PÅ.

Ibland sätter man sig ner och skriver i sin blogg flera dagar i rad och ibland går man i stå och får inte ur sig något. Kanske det är när vardagen lunkar på och man tycker att det inte finns något att skriva om, som kan intressera någon annan. Så vad har hänt sedan sist. Jag har klarat av alla vårsysslor i trädgården nu i alla fall och det känns så skönt. Allting tar ju sådan tid numera. Har varvat arbete med vilostunder i solen, de dagar vädret har tillåtet det. Det känns så ljuvligt att ha fyra sommarmånader att se fram emot. :) :) :)
Jag har känt mig lite nedslagen, för Berth fick inget bra besked på lungmedecin förra torsdagen. Hans lungkapacitet har gått ner ytterligare till 18% och det var ju inte precis vad man ville höra. Så det känns tungt. Men han är som vanligt tålmodig och klagar inte. För att pigga upp mig och få lite annat att tänka på, bjöd jag hit två väninnor en kväll för att äta och dricka lite gott. Det blev kycklingchilada med sallad och ananaspaj med grädde + lite gott vin till maten. Vi hade en riktigt trevlig kväll. Kameran glömde jag ta fram förstås.
Nu är det snart valborgsmässohelg. Får se vad den bär i sitt sköte.
Ha det bra alla som läser det här.

2 kommentarer: