tisdag 30 mars 2010

Våren är här.

Nu har det hunnit att gå över till sommartid, sedan förra gången jag skrev något i min blogg. Det är så skönt när det är ljust längre om kvällarna. Min äkta hälft glömde att sätta om klockan och satt i nattskjorta kl. 9 i söndags och trodde den var 8.Men vad gör det? På en söndag kan man väl gå i nattskjorta hela dagen.
Idag har jag suttit ute 1½ tim i solen på verandan,för första gången i år, Jag hade för all del på mig jacka och hade även en filt om mig. Men så härligt ändå !!! Slumrade faktiskt till en stund. Lilla Amigo hoppade upp i mitt knä och lade sig och njöt av värmen han också. Och Kajsa kom och förärade mig vårens första råtta. Uppskattat ? Nja.....
Ikväll blir det att försöka komma isäng i vettig tid. Ska till US i morgon igen och ska vara där redan 8.15. Inget för mig som är så morgontrött.Den här gången för att magnetröntga huvudet. Men det känns tryggt att de håller koll på mig. Och jag måste ju pumpa i mig lite kontrast ibland, så att jag fortsätter vara självlysande.
KRAM !!!! från en soldyrkare.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hoppas att det gick bra på US. Skönt med våren som kommer...grillningen kan börja... Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det ljuvligt med våren.Ska få besked från US om 7-10 dagar.
    Idag kommer Oma, J + L och Egon hit och äter lite påskmat.
    Egen klarade sitt körkort igår.
    Glad påsk på er alla !!!!!

    SvaraRadera