fredag 5 mars 2010

SEEEEEEGGGT och SNUVIGT !!!!!!!

Nu är det ett tag sedan jag satte mig ner och sammanfattade lite här. Det blir liksom inte av, helt enkelt. Känns som om den här långa vintern ,som aldrig vill ta slut, tar musten och lusten ur en. Men nu har vi ju i alla fall fått se, att solen trots allt fanns kvar bakom alla mörka, gråa moln och de senaste dagarna har det varit helt ljuvligt väder. Solen värmer gott i kylan och bildar t.o.m. dagsmeja på de ställen den kommer åt. Ljuvligt !!!! Det enda negativa med den är att allt damm inomhus syns. Så igår blev det ett stortag med stora dammtrasan. För att inte tala om hur fönstren ser ut. Men de får nog vänta ännu ett tag, tills värmen kommer och man kan komma intill fönstren, där det är snö upp till karmarna.
Förutom den långa vintern, så har en förkylning tagit musten ur mig. Så jag har fått ta det lugnt med alla aktiviteter. Inte ens vattengympan har jag kommit iväg på. Jag har inte varit jätteförkyld, men som vanligt så slår förkylningsastman till med full kraft och jag blir flåsig, täppt och eländig och får vara glad om jag klarar av det mest elementära.
Så här har det varit mer än lugna gatan, som man säjer.
Revisorerna godkände min bokföring i år också och imorgon har vi årsmöte Förutom mötesförhandlingar så blir det väl lite gott till kropp och själ också. Mat och underhållning m.a.o.
Attans också ! Tänkte jag skulle lägga ut några bilder på de krukväxter som vaknat till och börjat blomma så fint. Då går det förstås inte att föra över dom från kameran. Vad har hänt ? Får väl larma stackars Fredrik igen. Men han kan få vara ifred, så här på fredagskvällen och vi får klara oss ändå.
Ha en bra helg alla !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar