onsdag 17 mars 2010

Vintern kom och vände.

Så besviken jag blev, när jag skulle hämta morgontidningen i morse och möttes av snö. Men det var som tur var bara" lur", för efter några timmar, så visade sig våren igen. Satt och tittade på en ekorre idag, som var på altanen. Den jobbade stenhårt för att få med sig en bit av gardinen. Till slut gav den upp och snodde med sig en gammal servett istället. Den var väl frusen stackaren. Så nu har den det väl varmt, mjukt och skönt i sitt bo. Så söt !!
Igår var jag och några väninnor på en trevlig tjejträff hos granndamerna. Blev bjudna på god smörgåstårta och en livsfarligt god kolapaj. Det är enkla trevliga " tjejer" som man kan vara sig själv med. Så man kan verkligen koppla av när man träffas och tiden bara springer iväg.
Idag har vi startat upp en anhörigförening här i kommunen. KAF- Kinda Anhörigförening. ( föreningsmänniska, alltid föreningsmänniska är det visst för min del ) Vi hade inte så stora förhoppningar om att det skulle komma så många, så här i början. Var lite rädda för att det skulle bli bara " de närmast sörjande " Men det kom 22 stycken, så vi är mer än nöjda. Vi hade lite underhållning av Mikael Leonardsson, som spelade och sjöng 50-60 tals musik. Helt suverän. Man blev lite nostalgisk och drömde sig tillbaka till den ljuva ungdomen. Förresten, var den alltid så ljuv eller minns vi bara det roliga ?
Så det har varit en bra början på veckan . Hoppas att det håller i sig. I morgon ska jag försöka att få lite tid med OMA också. Lite praktiska detaljer med medecin och sånt. Kul om man kan hjälpa till lite och få känna sig lite nyttig. Det har väl alla ett behov av, antar jag.
Nu ska jag börja med det långa, "härliga" protokollet från dagens möte. Kvällen är räddad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar