fredag 26 mars 2010

KETCHUPEFFEKT.

Mitt liv är som en ketchupflaska. Först händer ingenting och sedan ingenting i flera dagar och jag går bara hemma och drar. (Det är såna dagar man är glad att det finns telefon och dator så man ändå kan få kontakt med omvärlden och kanske trakassera den lite. L.O.L) Och sedan ska allt hända på en dag. Som t.ex. i förgår. Då åkte jag hemifrån kl. 9.30 och var hemma igen 19.30. ( så igår fick det bli en vilakroppendag )Jag började med styrelsemöte i anhörigföreningen. Tog sedan med Berth ut på "stan" och åt lunch - raggmunk o fläsk, mums - och passade samtidigt på att hämta ut medecin till Oma. Därefter var det träff med anhöriggruppen. Tillbaka till Horn. Levererade medecinen till Oma och hann precis till DHR:s styrelsemöte. Och nu blir det några lugna dagar igen, förutom det man måste göra här hemma förstås. Men det kan jag ju ta i min egen takt. Varför kan inte saker och ting fördela sig lite rättvist över veckodagarna. Jag undrar när nästa ketchupdag ska inträffa ?
Min ekorre var och hälsade på idag igen. Den här gången plockade den med sig stora tussar från min dörrmatta. Den stoppade munnen så full, som den bara kunde. Det må vara "korren" väl unt, för mattan är ändå gammal och sliten och den behöver väl lite bofyllnad tills ungarna kommer, antar jag. Men jag tänker inte mata den, för ekorrar kan bli alldeles för närgångna om de blir orädda. Jag har haft en klättrande i gardinerna inomhus en gång och det vill jag inte uppleva igen. Det var inte kul innan jag fick ut den. Men det är väldigt intressant att sitta och iaktta den. Tänk om man vore lika snabb i rörelserna som den. Då skulle man få mycket gjort på en kort stund.
Idag har verkligen våren gjort sitt intåg. 12 gr. i skuggan och riktigt varmt och skönt i solen. Jag passade på att sopa upp allt barr, som hopat sig under vintern, på ingången och uteplatsen på framsidan. Slog mig sedan ner på den uppvärmda verandatrappan och fick sällskap av kissarna. Där satt vi länge med näsorna vända mot solen och bara njöt och jag tog en kopp kaffe, efter väl förrättat värv. Härligt, härligt. Hoppas det håller i sig ett tag. Däremot tar jag mig inte ut från altanen på baksidan. Där ligger drivorna fortfarande höga efter skottningen av taket. Vi kan nog gå ut dit och ta en isbit till drinken i midsommar.
Jag är lite upprörd. Nej förresten jag är rent ut sagt förbannad. Jag har en bekant som alltid ställt upp för sina medmänniskor som haft det svårt. Alltid gett en hjälpande hand, en klapp på axeln, uppmuntrande ord och ibland handgripligt hjälp till där det har behövts. Nu har den personen själv strulat till det för sig och då är allt detta glömt och dom flesta vänder ryggen till. Drevet går. Ibland blir jag så besviken på människorna !!!!!!!!! Nu är det er tur att ställa upp !!!
Dagens citat : Otack är världens lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar