tisdag 9 mars 2010

VÅRKÄNSLOR.

Så helt underbart ljuvligt det är med denna efterlängtade sol. Livsandarna vaknar till liv, lite grann i alla fall. Det har gjort att jag har planterat om mina St. Paula och Streptocarptus och gardinerna i sovrummet har fått sig en välbehövlig tvätt.
Idag har jag varit på US och gjort en datortomografi på bröstkorgen med kontrast och sedan har det varit mycket dricka, för man ska skölja ur njurarna ordentligt efteråt. Så nu är det bara att vänta på svaret. Jag tänker inte så mycket på annars att kroppeländet inte vill riktigt detsamma som jag, för då skulle inte livet vara värt att leva. Men just denna i regel långa, ursäkta, djävla väntan på besked är tung och tär på humöret.
Jag tittade in till Berth på hemvägen och vi åt middag ihop. Han såg så trött och sliten ut idag och hade ingen matlust,men som vanligt så kommer det ingen klagan över hans läppar. Så tålmodig. Efter det så tvättade jag bort all vintersmuts på bilen. Jag hade nästan glömt bort vad den hade för färg. Men den var faktiskt grön fortfarande !!! Så nu får vi se om hela bilen har frusit ihop tills i morgon, men jag tålde inte att se eländet längre och jag skämdes allt lite också för min gamla, trogna kompis.
Nu känner jag mig rätt så trött efter en intensiv dag. Så det får nog bli lite slöande framför TV-n innan jag ger upp och uppsöker sängen.
Se you !!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att bilen klarade sig. Kramar Josefin

    SvaraRadera
  2. Japp, dörrarna gick att öppna och allt som ska gå runt, gick runt.

    SvaraRadera