söndag 3 januari 2010

VARDAG IGEN.

Ja, nu är helgerna över. Bara trettondagshelgen kvar. Men den räknar man ju knappast med, för på något sätt är den bara en dag, i och med att trettondagsafton är arbetsdag. Men det är förstås skönt för alla som arbetar att få en extra ledig dag. Tänk vad man stökar och fejar inför helgerna och så går de så fort över. Men det är mysigt medan de pågår. Tyvärr blir man lite veckovill, när helger och vardagar flyter in i varandra. Får ibland titta i tidningen för att se vad det är för dag. Nej, visst det går ju inte det heller, när det är massor av helgdagar och ingen tidning kommer. Men jag tror i alla fall att det är söndag idag och vattengympa i morgon bitti. Är det ingen människa i bassängen imorgon, så är jag veckovill.
Nyårsafton firade vi som jag tidigare skrivet med Oma, Jeanette och Lars. J o L låg över här med voffsingen Blunder. ( Stackars hund vilket namn. Men han hade fått det innan han flyttade in hos J o L och han gör inte så många blunder. Vad heter verbet blunder i pluralis ? Vet någon det ? ) Hur som helst ! Det gick jättebra med Blunder och våra katter. Blunder är ju van vid katter och börjar inte jaga dem så snart han får ögonen på dem. Trots att han är flera gånger så stor som dom, så har han respekt för dom och håller sig på behörigt avstånd. Det var mysigt att få rå om J o L ett helt dygn och Lars hjälpte oss som vanligt med lite sysslor som vi har svårt att klara av och låg efter med. Så nu har jag koll på läget igen. Är ju lite kontrollfreek, tyvärr.
Just det !!! Jag lovade att återkomma med nyårsmenyn. Det blev : Räk o lax cocktail. kycklingchilada och fruktsallad med vit chokladsås. Mums, tyckte jag !! Och det tyckte nog övriga också, för jag hade planerat för ostbricka framåt natten. Men den var det ingen som orkade med. Så nu står den här och surnar i kylskåpet. L.o.L......... Så välkomna hit ! Ta gärna med en vinare till osten ! Lite päron och vindruvor, kan jag också bistå med.
Jag måste medge att det är förunderligt vackert ute nu, med den gnistrande snön. Jag kan njuta lite mera av den synen nu, när jag inte behöver ha bekymmer för snöskottningen. Tyvärr har vi skridskobana från stora vägen och in till Horn, så på det viset är det inte kul. Får använda krypväxeln.( Om man hade någon. Har automat,you know )

Nu när vi strax går in i ekorrhjulet igen, är det väl lämpligt med ordstädet : Förgyll den grå vardagen !!!

5 kommentarer:

  1. Så himla gott det lät...känner mig lite sugen på ostbrickan har pratat om det länge nu. Synd bara att det är en bit att åka annars hade jag kommit! Kramar på dig och god fortsättning!

    Jenny

    SvaraRadera
  2. Fick hjälp av en väninna idag som hjälpte mig med att äta lite ost och träffar ytterligare en i morgon som också kommer att bli bjuden på ost. Det är så gott. Så det kan man äta flera gånger.

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Kul att ni hade trevligt. Låter gott själva åt vi gratinerad hummer, oxfilé med potatisgratäng och till efterrätt blev det marängtårta med hallon. Vi hade oxå ostbricka som vi inte orkade med på kvällen. Men så gott det är med mat.
    Kramar Josefin

    SvaraRadera
  4. Det lät också gott.Mat är en av livets kryddor.

    SvaraRadera
  5. Vill bara säga att TACK för nyår..hade det helmysigt o gott var det..

    SvaraRadera