söndag 24 januari 2010

SEEEEGGGTT !!!!

Det har varit en lång, seg söndag. Vad hittar man på ? Det enda vettiga jag gjort idag är att jag har varit inne hos en granne och fixat till hans mail och strukit in lite tvätt. Det är som om allt stannar av, när alla helger är över och man går bara och väntar på våren. Ändå har det varit en riktigt skön dag utomhus idag, för dom som har möjlighet att ta vara på den. Själv får jag ju avstå från utomhusaktiviteter så här års, p.g.a. mitt reservdelsben. Så det får bli böcker, dator och lite andra stillsamma aktiviteter för min del. Det verkar också som om de flesta människor har haft så många sociala kontakter under helgerna, så de nu tycker det är skönast att sitta hemma i sitt lilla bo och mysa. Inte ens Berth har varit hemma den här helgen. Han föredrog att stanna i lägenheten i Kisa och städa och därutöver bara vila.
Igår for jag iväg till V-by och uträttade lite ärenden. Köpte bl.a. en present till ett bonusbarnbarn ( ett av 11 ) som fyller 3 år och fick också tag i en snygg ( tycker jag i alla fall ) tunika till mig själv. Man behöver pigga upp sig med något nytt ibland. Jag kunde mycket väl ha gjort det i morgon efter vattengympan, men då är jag alltid så slö, så det är skönast att åka direkt hem, ta en kopp kaffe och njuta av korsorden i den nya veckotidningen. Och så är det ju roligt att komma ut lite oskså. Missade gympan förra måndagen eftersom jag var med Berth till Kardeologen. Tyvärr var det så som vi befarade att de inte kan göra mer för honom. Men han fick i alla fall en undersökning och ett samtal med läkaren och det är ju också av stort värde, då man har möjlighet att ställa frågor om sådant man undrar över och blir orolig för.Det här besöket ska följas upp med ett besök på Lungmedecin.

Man får ta en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar