söndag 10 januari 2010

SOCIALA VECKAN.

Jag tror att jag är tekniskt otursförföljd, för den här veckan strulade den bärbara datorn också. Men min väninnas tekniska son var här och fixade den igår, så nu har jag kontakt med omvärlden igen och jag kan åter sköta mitt kassörsuppdrag. Fredrik du är en pärla.
Men tiden har gott ändå, för det har varit en riktigt trevlig "vänninnevecka." Det är konstigt... Ibland kan det gå månader emellan att vi ses och sedan plötsligt blir det flera gånger på en vecka. och då kan det bli både lunchfikor och kvällsfikor. Men vi stökade så mycket innan jul, så nu finns det väl inte så mycket kvar att göra, så man kan sätta sig ner och bara slappa och umgås. I onsdags kväll i snöyran halkade Majlis och jag iväg till Marita i Rimforsa ( egentligen helt vansinnigt ) och när vi skulle hem var det inte alls roligt på vägen. Men vi kom lyckligt till Kisa, där jag stannade över natten. På förmiddagen när jag skulle hem, var det nog 2 dm. snö på bilen. Som mest har jag haft - 25 här. Så vackert med den gnistrande snön, klara luften och den förunderliga tystnaden. Det är som om världen stannar upp och håller andan, när det blir så kallt. Tack gode gud för hus och värme sån`a dagar. Det är dagar då man önskar att man hade en öppen brasa. Skulle vara så mysigt. Men omväxlande är det . Ena dagen - 25 0ch dagen därpå bara - 3.
Många har redan plockat bort julen. Men jag är traditionell och väntar till tjugondagknut. Egentligen vill jag ha kvar granen och ljusstakarna ännu längre, för dom lyser upp så fint i vintermörkret. Men det övriga är det ganska skönt att få packa ner, så att allt får återgå till det vanliga.

Goda vänner är guld värda och gnistrar som kristall i dina ögon, oberoende av utseendet...........

4 kommentarer:

  1. Vad gör du med dina grejer...? Hoppas att det är klart med strul nu för ett tag för dig..:)
    Kramar Josefin

    SvaraRadera
  2. Jag är SÅ rädd om mina grejer, men plötsligt blir det strul ändå. Jag är helt övertygad om att det är enbart för att retas med mig. Lite bekymmer ska man väl ha.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du tar! Nu menar jag inte den på de tre kärringarna utan den med trädgården. Visst är det vackert. I morgon ska jag försöka ta mig ut på promedan med gubben och kameran och försöka plåta några vackra träd jag också.
    Kram och trevlig helg!
    Majlis

    SvaraRadera
  4. Tack! De tre kärringarna är väl rätt fina de också. Ganska välbevarade. Fniss........

    SvaraRadera