torsdag 28 januari 2010

PYJAMASDAG.

Idag på morgonen när jag tittade ut och såg all snö som kommit ner, så hade jag lust att behålla nattdräkten på hela dagen och krypa ner i sängen igen under det goa täcket och med en bra bok. Jag har ju hotat hela hösten och vintern med att gå i ide och idag var det väldigt nära att det blev så. Men som vanligt så skärpte jag till mig. Drog morgonrock och stövlar över pyjamasen och pulsade genom snön, för att hämta morgontidningen. Hur dum får man va` ? Det hade väl inte hunnit komma någon tidning p.g.a. ovädret. Så då blev ju hela morgonen förstörd. man har ju sina vanor. Morgontidning och kaffe ska avnjutas en stund i sängen, innan man kan ta itu med den nya dagen. Så om inte tidningen kommit, blir allt upp och nervänt. Allt ska gå som vanligt för då är allt som bäst. Lite dement beteende kanske ? Oj då !!!!!
Det ser så mjukt och skönt ut, när snön ligger i djupa drivor ( 50 cm. nu. Jag var nyss ute och mätte. ) Men ack vad man bedrar sig ! Det är rena djungeln - förlåt, Antarktis - där ute. Avåkningar, strömavbrott och elände. Min duktiga, lilla snöskottare fick ta snön i två omgångar idag och nu är det 1½ m. höga snövallar på uppfarten. Ja, de är faktiskt högre än snöskottaren själv. Så det är först nu jag jag kan komma ut i världen igen.
När jag övertalat mig själv om att inte gå i ide idag heller, så blev det istället en städdag. Eftersom jag inte kom iväg från hemmet, så var det bara att sysselsätta sig bäst man kunde.
Inget ont som inte har något gott med sig. ( nej men oj,fick jag inte till ett ordspråk idag också )

Ska försöka vara lite positivare i nästa blogg. Jag lovar. Kanske......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar