söndag 18 december 2011

DET LACKAR MOT JUL.

Förra gången jag skrev var jag förvånad över att det redan var 1:a advent och nu har det plötsligt "ravlat" iväg till 4:de adventssöndagen. FATTAR NI VAAA !!!! Jag har på något sätt inte kommit till ro för att kunna författa något, för det har varit både det ena och det andra. Men nu ska jag ändå försöka sammanfatta de senaste veckorna. Ni som följer mig på Fb, har sett att jag har varit på ytterligare 3 julavslutningar i diverse sammanhang. Där har vi naturligtvis blivit trakterade med för tiden lämpliga förplägnader och tomten har också konstaterat att jag varit snäll det gångna året och förärat mig några förtida julklappar.......... Jeanette och jag har också klarat av Horns årliga julmarknad. Det gick lite trögare än förra året, vilket alla "knallar" var överens om. Kanske hade folk, precis som jag, inte fattat att det lackar mot jul p.g.a. det konstiga vädret eller annars så oroar dom sig för det ekonomiska läget och är lite återhållsamma. Men jag var ändå ganska nöjd. Det bröd jag fick över kursade Jeanette dagen efter på V-bys adventsmarknad. Det trevligaste med julmarknaden är ändå alla trevliga människor man träffar och som man kanske inte har träffat på länge. Det är lite hemvändardag över det hela...........Medan J o jag var där så hämtade och monterade Lars och Egon min nya höj o sänkbara säng, och tog om hand de möbler i sovrum och vardagsrum som nu gjort sitt. ( får tacka för de här åren ) Så nu ligger jag som en prinsessa, förutom ärtan förstås. Förra veckan fick jag hem soffan, så nu sitt-ligger Berth, när han är hemma, som en pascha i divandelen när han ser på TV. Ingen ärta där heller. Det har varit lite pyssel att få ordning på det hela. Det är konstigt, det ena drar det andra med sig. Så nu måste jag absolut ha nya gardiner i vardagsrummet. men problemet är------vad vill jag ha ???? Så det får anstå till efter jul. Måste fundera på det.. ....Det har ju varit det obligatoriska julstöket också, med några sorters kakor ( 3 får räcka i år ), den obligatoriska mjuka, glaserade nötkakan , kåldolmar och fläskkorv. Nu ska jag bara göra tarragona ( kan inte göra dom för tidigt, för då snaskar chokladmonstret "Kinna" i sig dom före jul ) Och sedan är det bara lite städning o pynt kvar att göra. I år köper vi inga julklappar till släkten. Det är bara Berth och jag som byter några med varann. Berth är lite barnslig där-----ingen jul utan klappar. Så jag får väl finna mig då :-)


Nu får det räcka för i kväll. Vad blir dagens visdomsord då ? Jo, kanske så här inför helgerna ---- ett citat från anhöriggruppen: Det är tungt med ensamhet i tvåsamheten. Tänk på det mina vänner och bjud på er själva i helgen !!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar