torsdag 29 december 2011

HELT URBLÅST - mer än vanligt.

Vad är det för väder vi fått ? Ja, jag klagar inte. Gillar ju inte vinter och eftersom jag har elvärme, så sparar jag en hel del slantar på den hittills milda vintern och också på snöskottningen som jag lejer bort. (synd bara om min duktiga hjälpreda, som inte får in någon förtjänst ) Vad ska jag förstöra dom sparade pengarna på ??? Svårt, svårt :-)) Vi som bor här har också klarat oss ganska bra från stormarna. Men vinden tog tag riktigt ordentligt i bilen idag, när jag tog en liten tur - Höll på att få lappsjuka och var tvungen att få se något annat än min lilla stuga.
Vi är nu mitt emellan två helger då alla sociala aktiviteter ligger för träda och för med sig några sega, innehållslösa dagar dessemellan. Var er jul bra ? Vi firade en lugn julafton med Jeanette, Lars och Blunder, som åkte hem redan i början på kvällen. Vi hade ju köpt några klappar till varandra Berth och jag, så dessa öppnade vi då vi blivet för oss själva och även de vi fått från C. o D. Jo, fick lotter av J o L också och vinsten blev hela 30:- Men det är ju tanken som räknas och de hade graderat sig med att de skulle ha 10% på all vinst över tusen kronor L.O.L. De resterande två helgdagarna gick i resternas och slöandes tecken.
Nu väntar nyårshelgen, så det är bara att vänta på vad den kan ha i sitt sköte. Men har inga större förhoppningar. Kommer ni ihåg mitt blogginlägg tidigare i år om "att inte platsa"- passa in? That`s the way it is ....
Har snott ytterligare ett visdomsord :
Den som gråter, gråter oftast inte för att den är svag, utan för att den har varit stark för länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar