fredag 23 december 2011

KOLL PÅ LÄGET !!!!

Hoppas att ni har "koll på läget" och inte stressar ihjäl er så här sista dagen innan julafton. Som ni förstår, så har jag koll eftersom jag sitter här och skriver till er. Skinkan är griljerad, granen på plats, tomtarna utför sin ringdans i alla vrår och Berthangubben är också på plats. ( just nu drar han sitt strå till stacken och står i diskbaljan. Sköönt att slippa det. Jag är glad att han fortfarande orkar med det iaf. Med åren lär man sig att vara glad för "det lilla") Ett år var jag på utredning för mina krämpor i 4 veckor precis innan jul och kom hem dagen innan julafton. Jag hade för all del haft premis i helgerna och hunnit med lite pyssel. Och vet ni vad ??? Det blev jul det året också. Så ta det lungt och ta er tid att sitta ner och bara njut !!!!!
Trots att snön nu åter nästan helt lyser med sin frånvaro, kan man få lite julstämning ändå. När mörkret sänker sig och alla julens ljuspunkter sprider sitt varma sken och julens dofter ringlar sig ut i huset, så kan man inte freda sig från den ljuvliga helgkänslan.
Några julklappar har vi allt under granen också :-)
Nu ska gubben och jag slappa och smaka av skinkan och Caritas hemkokta kubb och min egentillverkade tarragona.
GOD JUL ALLA MINA BLOGGLÄSARE !!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar