söndag 27 november 2011

FÖRSTA ADVENT.

Ja,visst är det första advent, men det är svårt att greppa. Med 11 +grader på morgonen och fortfarande ganska grönt ute. Det är väl p.g.a. att mörkret infaller så tidigt som man märker det i så fall. Så det är ändå skönt med ljusstakar och utebelysning, som lyser upp tillvaron lite.
Jag har börjat att julpyssla lite, trots att det inte går åt så mycket numera. Men eftersom jag är lite saktfärdig så är det skönt att vara ute i tid. Har hunnit med köttbullar, lussekatter och 2 sorters kakor. För övrigt så har jag slutfört allt inför julmarknaden här i Horn nästa lördag.
Igår var jag på den första julfesten för i år och det var med DHR. Vi åt lite väl valda delar av julmaten och så kom tomten förstås. Det har också varit julmarknad på Kindagård, där jag tillbringade ett par timmar och också fikade med moster, Ma och Berth. Däremellan har de varit lite gängse förenings och kommunmöten.
Så veckorna sedan jag satt här sist, har inte varit speciellt upphetsande, men rullar ändå på med väldig fart mot SOMMAREN !!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar