söndag 7 augusti 2011

STÄLLA IN ELLER INTE ??

Ibland kan det vara svårt att planera. Dotter och jag hade anmält oss till Durspelsstämman med Hantverksmarknad i Ankarsrum förra lördagen. På vägen söderut på lördagsmorgonen så mötte jag regnet. Och vilket regn !!! Himmelens portar öppnade sig !! Det var nästan så att jag fick stanna vid vägkanten. Och sedan höll det på så !!! Hela dagen. Det var inte att tänka på någon försäljning, för grejerna hade blivit blöta innan marknadsståndet kommit upp. Dessutom täppte mina luftvägar igen av den fuktiga luften, så jag blev riktigt dålig och hade ändå inte orkat något. Men det var ett + iaf. Dotter och jag fick möjlighet att mysa ihop hela dagen (var kvar över natten ) och matsäcken vi skulle haft med oss avnjöt vi med slötittande framför TV:n. Det retliga var att när jag kom hem till lilla Horn, så hade det "bara" regnat 15 mm. Jag åkte åt fel håll den dagen.
Packade bara ur det nödvändigaste ur bilen, för i torsdags var det dags igen. Öppet torg i Horn. Och den här dagen var vår herre eller någon med oss för det blev perfekt marknadsväder. Sol, uppblandat med något moln och perfekt värme under presseningen. "Kuligt" var det för vi träffade många gamla bekanta, som man inte sett på ett tag och lite fick vi allt sålt också.
Nu planerar vi inför ytterligare två marknader. Forsaströms Skördemarknad 27/8 och Hycklinge Hantverksmarknad 3/9. Hoppas att "någon" är med oss då, så att inte dom också regnar bort. Det är ju så synd om arrangörerna också, som har lagt ner ett jättearbete och så regnar det bort. Men det är bara att acceptera, att sån är den svenska sommaren.
Nu ska jag smaska i mig en överbliven pizzabit och lite sallad.
Kameran glömde vi att använda förstås. Typiskt, typiskt !! Och ändå hade vi två med oss :-(((

2 kommentarer:

  1. hej kinna,följer med spänning vad du skriver,missade själv durspelsstämman i år,var på västkusten,i lördags var vi och gästade blankaholms hantverksmarknad,fantastiska människor att skapa och tillverka uti i stugorna,själv gillar jag loftahammars hantverksmässa som den bästa med ett stort utbud både av hantverk,och maskiner,och även det vanliga marknadstjafset.traditionsenligt så brukar det bli ulrika marken,med väldigt mycke folk.annars tycker jag om dessa marknader där det finns mat av alla dess olika saker att gå och smaka på.ligger nu i startgroparna för en ny jakt och fiskesäsong,tycker jag får all den stimulans till att fortsätta leva och må väl från naturen och den fina gemenskapen jaktkamraterna ger.ni får ha en fortsatt bra sensommar,som vi hoppas varar ända in i november kalle v-by

    SvaraRadera
  2. Ja, det är viktigt att odla sina intressen för kroppens völbefinnande.
    "Kinna"

    SvaraRadera