tisdag 9 augusti 2011

Plötsligt händer det........

Solen skiner omväxlande med lätta moln. Men plötsligt blir det lika mörkt ute som en mulen vinterdag. Det börjar mullra lite i fjärran och plötsligt släpper Tor fram all sin högljudda styrka och ilska. Himmelens portar öppnar sig och regn och hagel smattrar och hoppar mot gatstenarna på infarten. Temperaturen sjunker hastigt till 12 grader. Dom stackars blommorna hukar sig, utan att komma undan från att få kronbladen söndertrasade och katten Kajsa kommer inrusande dyblöt och dödsförskräckt.. 33 mm. på 15 minuter och sedan är ordningen återställd igen. Ett utdrag från gårdagens korta inferno.
Igår morse började vattengympan igen efter sommaruppehållet. Min väckarklocka hade rubbat sig en tim, så jag var uppe och spökade redan 5.45. Inte undra på att jag var trött, när klockan ringde. Som tur var kom jag på det, för annars hade jag nog blivet rätt så ensam i bassängen. Så det blev en skön timma i sängen med morgontidningen och en kopp kaffe, innan jag började dagen på riktigt igen.
Jag har börjat att förbereda kommande marknader, med att baka mjuka pepparkakor igår och fillimpor idag. Det går bara in 4 st. i ugnen åt gången, så det blir ett antal omgångar innan jag är klar. Ikväll har jag haft DHR:s styrelsemöte här. Trots lite manfall, så blev vi iaf beslutsmässiga.
Nu ska jag slöa lite med Allsång på Skansen och en påtår, efter väl förrättat värv idag.
Imorgon väntar lunch med kära vänner och styrelsemöte med anhörigföreningen.
HA DET !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar