söndag 14 augusti 2011

BEROENDEFRAMKALLANDE.

Det skapar ett beroende att ha en dator och kunna gå ut på nätet. Till mina morgonrutiner numera hör det till, att efter avslutad frukost kicka igång burken. Jag har 61 vänner på Facebook, som jag måste kolla och se om det har hänt något i deras "lilla" liv. ( Ok, det är inte så många, men jag spelar ju inte och jag tycker att det är meningslöst att ha sådana jag inte känner där ) Och någon kan ju ha skrivit i min logg, eller kommenterat något. Haha.....Nyfiken i strut.......:-)
Dessutom har jag börjar följa vissa bloggar. T.ex, Kissie, Calle, Alex och Amanda Schulman .Man kan fråga sig varför ? Kanske för att få en inblick i en värld, där jag inte hör hemma. Lite glamour. Men mest tror jag det är för att ha något att reta mig på. Ja, förunderlig är man som människa och det är nog bra att få adrenalinet att pumpa runt i kroppen emellanåt.
Jag följer också tre av dom familjer som varit med i Familjen Annorlunda och beundrar dom för att de kan klara av att få en fungerande vardag, mitt bland alla barn. T.ex Linda Bengtzing och Hanna och Magdalena Graaf läser jag också. Mest för att de har en förmåga att skriva roligt och underhållande och därför att jag kan få mig ett gott skratt emellanåt.
Men det som ger mig mest och där jag känner igen mig, är de cancerbloggar jag följer. Där kommenterar jag också ibland. Det händer att någon jag följt länge, får ge upp sin kamp och att jag då fäller en tår, fast jag "bara" haft kontakten via nätet. Nu senast en 32-årig 4-barnsmamma med spridd bröstcancer. Det var tungt.... Ni kanske tycker att jag plågar mig i onödan. Men det är precis tvärtom. Det finns så många modiga människor där ute, som ger så mycket och som lär oss att se på ett annat sätt på döden och att inte vara rädda för den. Och det kan vara skönt att gråta ibland.
Mina systerdöttrars bloggar glädjer mig också mycket. Det är så roligt att kunna följa deras liv, åtminstone lite grann.
Jag brukar avsluta datasejouren med att kolla upp morgon och dagstidningarna, så det inte har hänt något i världen, som jag missat. Det går ju inte an. Dè và dè helè. Sammanlagt så blir det kanske en timma/dag framför skärmen.
Nej nu har jag blottat mig nog för den här gången. Om det kan intressera någon. Men nu är det gjort iaf.
Hoppas att ni får en bra och givande vecka.!!!! KRAMISAR !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar