torsdag 2 juni 2011

ÄNTLIGEN.

Äntligen har jag fått svar från Lungmedecin på min senaste röntgenundersökning !!! Det tog 1 månad och 20 dar, och då fick jag ändå ringa och göra mig påmind. Så dåligt !!!! Det var ett positivt svar jag fick, men väntan har inte varit mindre påfrestande för det. De förändringar de såg på förra röntgenbilderna, var nästan helt borta och kan inte härledas till några cancertumörer. Troligtvis var det spår av vinterns infektioner som visade sig tidigare. Skönt !!! Nu kan jag koppla av och njuta av sommaren, fram till nästa uppföljning i aug-sep. Men de klarar ju inte av att hålla tiderna på Lung, så det lär nog dra iväg ett par månader till. Jag frågar mig ofta vad sådana fördröjningar kan lida till, om sjukdomen plötsligt blommar upp igen.
HOPPAS; HOPPAS bara att jag inte åker på några infektioner dessförinnan.........för då brukar det bli sjukhus som gäller och det är inte kul.
För övrigt så njuter jag av det fina sommarvädret och tillbringar mesta tiden utomhus, med diverse trädgårdssysslor och med lite läsvärt på min ljuvliga altan. Och som vanligt så blir det lite "hipp som happ" med ordningen inomhus. Men "so what".... Man ska passa på att njuta av livet och sommaren, så länge man kan. Putsa inomhus kan jag göra i vinter. Det är inte roligt att vara krasslig och förtidspensionär, utan jag skulle vilja vara kvar i arbetslivet. Men det har en fördel. Man kan ta tillvara på de fina dagarna. Jag är så glad att de som arbetar, tydligen kan se fram emot en fin helg. Har varit på ett par förtroendeuppdrag den senaste veckan och firat mors dag. Ma bjöd på 3-rättersmiddag på restaurang i Kisa. Supergott !!! och sedan avslutade vi dagen med kaffe o tårta i Ma:s lägenhet.
Nu ska jag ta mig några digistivekex med Brieost och avsluta med smarriga chokladkex och sen är livet fullt av rotmos :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar