onsdag 25 maj 2011

HÄNT ???

Nu har det gått nästan en vecka, sedan vi "sågs" sist. Vad har hänt ? Berth var hemma i helgen och jag försökte laga till lite gott, som vanligt. På lördagen blev det tagiatelle med räksås och på söndagen kyckling med potatisgratäng o broccoli. Vi tillbringade det mesta av helgen på vår ljuvliga altan men Bert klippte också bort det vissna på vår stora vindruva och när han tog fram stegen och började klättra, vågade jag inte att se på längre. Men det gick bra, tack o lov. Men sedan var det viloläge som gällde för honom och han fick lov att dela upp klippningen på 2 dagar.
På måndagen var det den obligtoriska vattengympan på morgonen och sedan var jag hos tandläkaren och gjorde ett jättearbete på 1½ tim ( jobbigt var det ) och har ändå kvar en sittning om 2 veckor. 7500:- Där ryker skatteåterbäringen, som jag hade tänkt ha till en soffa. Man ska aldrig räkna ut något :-)
Igår var det "ledig" dag, så jag pysslade med lite nödvändigheter här hemma. En stor stryktvätt bl.a. klarades av.
Idag har jag varit på anhöriggrupp och det hade hänt mycket sedan vi sågs för en månad sedan. Bl.a hade en av deltagarna hade mist sin son, en hade brutit lårbenshalsen, en annan hade genomgått en planerad operation. Det kan låta deprimerande att ingå i en sådan grupp, men det är tvärt om, berikande. Vi har alla tystnadsplikt + att vi nu har känt varandra länge och känner till varandras problem. Så där kan vi prata ut om sådant som man kanske inte går ut till alla med och här behöver man inte visa upp ett glatt ansikte. Bakom leende ögon kan dölja sig en stor sorg. Men vi har HIMLA TREVLIGT också.
Imorgon eftermiddag ska jag representera DHR på Seniordagen i Kinda. Det brukar komma många människor och är väldigt trevlig social samvaro, med många aktiviteter inlagda under dagen. Skoj när det händer lite i mitt lilla liv.
Thats all for today.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar