tisdag 4 september 2012

HANTVERK O LITE ANNAT.

Hej nu är jag här igen ! 3:dje dagen på rad. Har ju lite att skriva ifatt. Men, men, plötsligt blir det väl bloggtorka igen.
Det har ju varit några regniga dagar den här sommaren, så jag har hunnit med att sy lite. Har börjar tillverka förkläden och det senaste är bakhandukar. Just nu går jag och samlar mod, för att börja dekorera handdukarna. Ska måla med textilfärg har jag tänkt, men vågar inte sätta penseln - stämpeln till tyget. Jag önskar att jag kunde vara ute och sälja lite mer, så att jag fick lite större omsättning på grejerna. Men det får inte vara för långt bort, för då går det inte ihop sig. Bensinen är dyr !!! Fler än jag som har märkt det ?? Och så måste jag ha hjälp av J o L eftersom det är de som har marknadsbord och för att jag inte orkar att kånka och bära längre. Men vi har kommit iväg några gånger under sommaren ändå.
Som ni kanske kommer ihåg så köpte jag ny soffa innan jul och som vanligt märker man då, att man bara måste förnya annat också. Men det tog ända till sommaren innan jag bestämde mig för gardiner. Hittade inget jag ville ha, så jag köpte linnetyg och sydde själv. Ville ha en flerfärgad snodd över sömmen på kappan, men det fanns inte. Så jag köpte 3 olika tunna enfärgade snoddar och snurrade dem innan jag sydde på dom för hand. Vilket jobb - 4 m. Det var ett perfekt pilljobb att sitta ute på verandan med under sköna sommarkvällar. Blev faktiskt nöjd. Men det var spännande när bästaMajlis var här och satte upp dem åt mig.
Jag har ju haft ont och varit hängig ett tag, men idag har jag gjort en massa småplock, som jag inte har orkat med tidigare. Känns skönt !! Nu ska jag belöna mig med den goda fläderblomsmarmeladen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar