lördag 24 november 2012

UPPDATERING.

Verkligen dags för lite uppdatering. Den här veckan har varit full av något "måste " varje dag. Så idag slappar jag bara och gör det jag tycker är roligt. Sitter vid datorn, löser korsord, läser och målar på mina bakhanddukar. Jag har hängt ut en halv kokosnöt till fåglarna, utanför fönstret, där jag sitter vid datorn. Det är så mysigt att ibland titta ut på dem och har jag tur kommer det också en ekorre ( så fin ) på besök. Den försöker ta med sig hela nöten, men har hittills inte lyckats. Men det är roligt att se hans envishet. Härligt att kunna bo så här. Det är livskvalitet.
Ni som har facebook har nog sett att jag varit på uppföljning på Lungmedecin och jag har gjort några inlägg om det. Sagt A men inte B, vilket jag själv hatar när någon gör. Så här kommer lite info. Utandningsprov och syrestatus var oförändrat, men de hade inte hunnit att kolla upp blodprov och röntgen. Så jag förberedde mig på, som vanligt, en lång väntan på svaren. Men redan dagen därpå ringde läkaren och då blir man rädd. Det var inte helt bra, tyvärr. De vita blodkropparna var för många, vilket tyder på en infektion och det syns återigen något misstänkt på lungan. Det kan vara enbart en infektion, så nu ska jag ta en dunderkur pencillin under 10 dagar. Och efter 4 veckor får jag göra en datortomografi, för att bättre kunna se vad det är som " bråkar med mig ". Skit !!!! Luften gick ur mig lite, och jag var tvungen att prata av mig lite med Jeanette. Det konstiga är att jag har inte känt mig sämre.
Jag har anmält mig till Hornjul nästa lördag. Så jag hoppas att pencillinkuren inte tröttar ut mig för mycket, så att jag kan delta. Har ju bakat o sytt inför det. Håll tummarna för det, mina vänner !!!!!!!!!
Nu har jag även sagt B, och jag återgår nu till målningen.
 

1 kommentar:

  1. hej kinna,följer dej på din blogg ,inte bara av nyfikenhet,utan som din vän,hoppas att allt går din väg med hantvekrsförsäljningen liksom med att det bara är en infektion som ger med sej av en dunderkur.här dalar sakta flingorna mot marken hoppas ej att vintern redan är här,jag har fått ordning på mina proppar i benet så det är åt rätt håll.sköt om er i östgötaskogarna vi hörs k-e johansson

    SvaraRadera