måndag 3 september 2012

SENSOMMARDAG.

Idag har det varit en ljuvlig sensommardag. Med lite blåst tyvärr, men på baksidan där vi har altanen, har det varit lugnt. Så jag har passat på att ta till vara på solen och suttit ute och löst korsord och även slumrat till små stunder. Jag har också rensat infarten från ogräs. Den är belagd med gatsten, så det är inte så lätt att hålla rent. Tidigare har jag använt mig av en steamer, men den fick något överslag och sedan var det kaputt med den. ( Söker förtvivlat efter en ny, men det är tydligen svårt att få tag i. Hör av er om ni ser någon !! ) Så nu är det handkraft som gäller. Sittande på baken , med vänster hand. Varför vänster när jag är högerhänt. Jo, för snart 3 veckor sedan ådrog jag mig en rejäl bristning i höger bröstmuskel, när jag klantade mig i trädgården. Det har varit riktigt plågsamt och vi ska inte tala om hur det kännts om jag har nyst eller hostat. Bara en harkling fick mig att sjunka ihop. Nu är det mycket bättre, men så snart jag anstränger armen, så försämras det igen. Det är bara att ha tålamod och använda sig av kombinerade värk och antiinflammatoriska piller, så är det nog bra efter ca. en månad, sa farbror doktorn. Det som är tråkigast är att jag inte får gå på vattengympan, för att det är så lätt att ta ut rörelserna för mycket i vattnet.
Nu sänker sig mörkret utanför och jag tror att jag ska gå och fixa till mig rostade mackor med ost och fläderblomsmarmelad. ( Hargodlarna )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar