onsdag 26 maj 2010

SOMMAR = FB OCH BLOGGTORKA (nästan iaf )

Det blir inte av att sätta sig vid datorn och blogga så ofta i vår och sommartid. Det tar emot att sitta inne då. Hela maj har det ju varit aprilväder, så man har kunnat varva utomhussysslor med lite innesittande. När det väl blir några fina dagar, så gäller det att hinna med hålla trädgården "fit for fight" Men det är roliga sysslor. Dom tunga har jag lämnat bort som t.ex. gräs o häckklippning. Det man inte klarar av, får man vara så vänlig och betala för att få gjort. Igår plockade jag de första liljekonvaljerna i trädgården. Mina älsklingsblommor. Vackra, skira och väldoftande. Få se om jag kan ha dom inomhus, för just nu har jag problem med pollenallergin. Hes som en korp eller kanske sexigt hes . Det är bara att välja det som känns roligast :)
Förra veckan var det "lugna gatan " medan det den här veckan har varit något varje dag. Men bara trevliga saker. Var på ljusparty igår och idag har jag haft anhöriggruppen här. Hade hoppats på att vi skulle ha kunnat sitta ute. Men icke :( Lite för kyligt. En riktigt trevlig eftermiddag blev det ändå. Vi har träffats ett par år nu och kommit att betyda en hel del för varandra. Imorgon blir det att tillbringa hela dagen på Kindagård, då det är seniormässa. Jag och några föreningskamrater ska vara där och informera lite om DHR och KAF ( De Anhörigas Riksförbund o Kinda Anhörigförening )
Berth följer med hem efteråt och får på så sätt en långhelg här hemma. På lördag är det våffelfest på Sörgården med DHR och på söndag blir det nog, precis som för många andra, lite morsdagsfirande.
Lyssnar just nu på väderleksprognosen. Verkar bli skapligt väder till helgen. YEEEES !

2 kommentarer:

  1. Nej det är underbart att vara ute. Liljekonvaljer är underbara, de brukar alltid vara lagom utslagna till mammas födelsedag så plockade alltid det till henne. Så i år blir det en storbukett upp till Lilla Aska och hoppas att hon kan känna doften av dom!! Hoppas att ni alla har det bra?

    SvaraRadera
  2. Och jag plockade alltid till mors dag, vilken ofta inföll den 30:de. Så även i år.
    Vi har det bra.
    Kramar till er alla !!!!!!!!

    SvaraRadera